מאמנת אישית לקריירה

מאמנת אישית לקריירה נפגשת עם אנשים שבאים לאימון במטרה לעשות שינוי כלשהו בתחום הקריירה. לעיתים אנשים באים עם רצון להתקדם במקום העבודה הנוכחי, לעיתים באים לאור הימצאות בצומת של התלבטות האם להקים עסק עצמאי ולעזוב את החיים כשכירים ולעיתים עם רצון להתקדם בדרגים או/ו בתנאי השכר.

אימון אישי לקריירה

אימון אישי לקריירה מכיל סט פעולות הייחודיות לו. אימון כזה מתחיל בכך שהמתאמן מתבקש למלא את רשימת הנכסים שלו, הכוונה לידע שיש לו, למיומנויות, לתכונות, לערכים לאמונות הקשורות בעולם העבודה. לאחר שהשלים רשימה זו המתאמן מתבקש לרשום אלו סוגי עיסוקים לדעתו מתאימים לצירופים השונים של הערכים, התכונות והמיומנויות שלו. זהו שלב של סיעור מוחות והרעיון הוא ליצור רשימה של עיסוקים, שהם בעצם תחומים אופציונליים המתאימים לסט הנכסים שלו.

ויזואליזציה (הדמיה) של משמעות העבודה

השלב הבא הוא ויזואליזציה של משמעות העבודה – יצירת תמונה ויזואלית בדמיון, במוח, של מקום העבודה הנכון למתאמן. בתהליך זה מתבקש המתאמן להישען לאחור בכיסאו, לשבת עם רגליים ישרות על הרצפה (לא מסוקלות), לעצום עיניים ולקחת כמה נשימות עמוקות. המאמנת מובילה את המתאמן בעזרת הנחיות מילוליות לדמיין את עצמו במקום רגוע ושליו, כשהוא מרגיש נינוח ורגוע לחלוטין. כשהוא נמצא במצב זה, המאמנת מזמינה אותו לדמיין את עצמו נמצא במקום עבודה בנוחות שהוא חש כרגע. היא מבקשת ממנו ל'ראות' את מקום העבודה, כיצד הוא מסודר, מי האנשים, מה החפצים שנמצאים, מה הצלילים שנשמעים, כל דבר שקשור בעבודה בה הוא 'נמצא' כשהוא בהרגשה נינוחה שכזו. לאחר מכן היא שואלת אותו כמה שאלות כמו: מדוע הוא כאן? מדוע זה חשוב? כאשר המתאמן מתבקש להשיב לעצמו. לאחר שלב זה המאמנת מבקשת מהמתאמן להחזיר את המודעות שלו באופן איטי להווה, ולאחר שהוא פוקח עיניים הוא מתבקש לרשום על דף את כל הדברים שהוא זוכר – מה נמצא כעת בתודעה, מהן הרגשות והמחשבות מהזמן שהיה 'במקום העבודה'.

השלב האחרון המתבסס על תהליך הויזואליזציה הוא רישום המאפיינים הרצויים מבחינת מקום העבודה: מאפיינים שנחשבים חיצוניים כמו: סוג ארגון שרוצה לעבוד בו, מיקום הארגון, שעות העבודה, סביבת העבודה ועוד. ומאפיינים שנחשבים פנימיים, כמו: שטחי עניין, איכויות שרוצה להשתמש בעם, ערכים אישיים, משמעות העבודה עבורו ועוד. מאמנת אישית לקריירה המנחה מתאמן לאורך שלבים אלו, מסייעת לו להגיע בסופו של דבר להגדרת העבודה האידיאלית עבורו.

יישום הבחירות וההחלטות

יש הבאים למאמנת אישית לקריירה על מנת שתסייע להם לגבש החלטה הקשורה בנושא הקריירה, זאת מטרת האימון עבורם. ולהאחר שמשלימים את תהליך קבלת ההחלטה בנוגע לצומת בה נמצאים מסתיים האימון. ויש מתאמנים שקבלת ההחלטה היא רק החלק הראשון של האימון והחלק השני הוא אימון ליישום ההחלטה שקיבלו.

אנשים שרוצים להעזר בתהליך האימון על מנת להגיע גם למימוש ההחלטות שקיבלו בדבר הקריירה שלהם, נדרשים לנסח לעצמם תוצאות ברורות לסוף תקופת האימון. חשוב להקפיד בניסוח התוצאות על דברים שהם בשליטת המתאמן. אדם שהחליט כי רוצה למצוא עצמו בסוף תקופת האימון בעבודה חדשה, בעלת מאפיינים שהגדיר לעצמו בתהליך אימון הקריירה, אינו יכול להתחייב לעצמו בצורה מלאה לכך, שכן מציאת עבודה תלויה גם בצד השני – מעסיק שיהיה מוכן להציע לו את המשרה הרצויה. הוא יכול להתחייב לסט של פעולות ומאמץ מסוגים שונים – דברים שמבטאים את התגייסותו המקסימלית על מנת להגדיל הסיכויים למציאת עבודה חדשה בסיום תקופת האימון.

הדיאלוג עם מאמנת אישית לקריירה

מאמנת אישית לקריירה היא שותפה במסע של מתאמן הרוצה לעשות שינוי כלשהו בתחום הקריירה בעקבות זיהוי פערים בין המצב המצוי לרצוי בתחום חיים זה. מאמנת אישית צריכה לסייע למתאמן לזהות את כל המשאבים הפנימיים העומדים לראשותו – מיומנויות, תכונות, ערכים ועוד אותם הוא רוצה להביא לידי ביטוי בעבודתו, בין אם זה במסגרת תפקיד חדש במקום עבודה נוכחי, או במקום עבודה אחר, או שינוי משמעותי יותר – מעבר להיות עצמאי.

עבודה זה המקום בו אנו מבטאים את עצמנו כאינדבידואלים, בניגוד להורות לדוגמא, תפקיד שאנו חולקים עם בן/בת זוגינו. לכן עבודה היא משמעותית כל כך לאנשים.

"עבודה היא הביטוי היותר חשוב של עצמיות האדם" יוסף חיים ברנר

אימון אישי לקריירה מתמקד כאמור בתחום חיים משמעותי ביותר. תהליך האימון מאפשר לאדם שהגיע להתאמן במטרה לעשות שינוי כלשהו בתחום זה, לעצור לזמן מה את מרוץ החיים על מנת להקדיש תשומת לב ומחשבה לנושא הקריירה בחייו. עצם העצירה והדיבור בקול רם על הדברים בנוכחות אדם מקצועי  – מאמן אישי, מסייע לאדם לגלות תובנות חדשות ולהוביל את עצמו בהמשך מסע הקריירה שלו.

כמאמנת אישית לקריירה אני מתמחה באימון למנהלים זוטרים ובכירים, אימון לאנשים המעוניינים בקריירה שנייה או שינוי כיוון בקריירה ובסיוע בבחירת מקצוע לחיים.


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden