הגישור הינו תהליך אלטרנטיבי להליך המשפטי, שמטרתו סיום סכסוכים מחוץ לכותלי בית המשפט, בדרך של שלום, בעלות נמוכה יותר ובפרק זמן קצר משמעותית מההליך המשפטי.

השתתפות בתהליך גישור נעשית מתוך בחירה והסכמה חופשית של הצדדים לפתור את הסכסוך בדרך אחרת. קצב ההתקדמות ותוצאות התהליך הינם בשליטה ובמעורבות של הצדדים.

המגשר הינו איש מקצוע ניטרלי הנבחר בהסכמת הצדדים ומסייע להם לעבור תהליך של הידברות, שמטרתו להביא לגיבוש הסכמות ליישוב הסכסוך.

הגישור מתנהל באווירה מכבדת, אישית ונעימה.

המשתתפים בגישור מעורבים בתהליך ושותפים בגיבוש ההסכמות לפתרון הסכסוך, דבר המאפשר הגעה להסכם, הנותן מענה לצרכים הייחודיים של כל אחד מהצדדים.

תהליך הגישור מאפשר העלאת פתרונות יצירתיים, המשלבים את הצרכים והאפשרויות של הצדדים.

בגישור, שני הצדדים יכולים לצאת 'מנצחים' (win-win), זאת לעומת תהליכים המתקיימים בבית המשפט, המסתיימים על פי רוב בהכרזה על צד אחד מנצח וצד שני מפסיד, או בפשרה, שהיא סוג של הפסד לשני הצדדים (פש-רע).

התהליך ותוצאותיו דיסקרטיים – כל הנאמר במסגרתו נשמר בסודיות.

תהליך הגישור מסתיים בהסכם כתוב,  שנותן פתרון יישומי מפורט, העונה לצרכים הייחודיים של הצדדים. הצדדים חופשיים לנסח הסכם המתאים לסיטואציה, לצרכיהם ולחוש הצדק וההוגנות שלהם. הם  אינם מוגבלים ע"י החוק או תקדימים משפטיים.  החוק אינו חזות הכל בגישור.

מהות תהליך הגישור הינה הידברות בין הצדדים במקום מלחמה ויריבות משפטית המנוהלת ע"י עורכי דין. המגשר מסייע לצדדים לדבר זה עם זה ולגשר על פערי התקשורת וחילוקי הדעות. כל זאת בתהליך קצר טווח וזול יחסית לעומת הליכים המתקיימים במערכת בתי המשפט, ובאווירה מכבדת ואישית.

ניתן ליצור עמנו קשר בכל דרך שנוחה לך – למלא את הפרטים מטה ונחזור אליך, להתקשר 054-7299615 או לשלוח הודעת ווטסאפ

 

  • Hidden