איך להצליח בקריירה?

הצלחה בקריירה מתחילה מלקיחת אחריות על הקריירה שלנו.

עובדים המצפים שהארגון או המנהלים שלהם ידאגו למסלול הקריירה שלהם נשארים לרוב במצב של המתנה לשינוי לאורך שנים. לרוב מציאות כזו מייצרת תחושות תסכול ומירמור עקב כך ששום דבר לא  קורה – אחרים מתקדמים והם נשארים באותו המקום.

לקיחת אחריות על הקריירה

זה מתחיל מהגדרת מטרה – לאן אני שואף להגיע?  אם היום אני ממלא תפקיד מסוים, באיזה תפקיד הייתי רוצה לראות את עצמי בעוד שנתיים לדוגמא. קשה למנהל לסייע לעובד לפתח את הקריירה שלו אם העובד לא יודע לסמן מטרה קונקרטית, מעבר לרצון להתקדם.

השלב הבא הוא  תאום ציפיות עם המנהל, בדיקה האם לדעתו אני אכן יכול לצמוח לתפקיד בו אני מעוניין. דיאלוג זה בין עובד ומנהל הוא חשוב מאוד, שכן קורים מצבים בהם עובדים מציינים שנה אחרי שנה בהערכות עובדים שאיפה לתפקיד מסוים ואינם מקבלים פידבק על כך שהארגון חושב שאינם מתאימים למלא תפקיד זה.  במידה והמנהל נותן משוב חיובי לגבי התפקיד המבוקש, עוברים לשלב של בניית תוכנית הכנה לתפקיד. תוכנית זו מבוססת על מיפוי היכולות והמיומנויות הנדרשות לתפקיד הרצוי ובדיקת פערים ביחס ליכולות ומיומנויות קיימות.

האחריות על מימוש תוכנית ההכנה לתפקיד היא שוב בידי העובד, בסיוע של המנהל הישיר ומשאבי אנוש.

עובד ששואף להתקדם, דואג לעשות ביום יום ככל שיכול למען פיתוח הקריירה שלו. הוא משדר מסר עקבי וכנה לארגון שהוא מחויב, נאמן, תורם לארגון ורואה את הקריירה שלו ממשיכה להתפתח במסגרת הארגון. הוא דואג לעשות את תפקידו על הצד הטוב ביותר, הוא יוזם, מוכן להגדיל אחריות ולבצע גם דברים שאינם חלק ישיר מתפקידו.

הזדמנות לקידום

כשמגיעה ההזדמנות ונפתחת המשרה המיוחלת, מגיע שלב ההכנה להתמודדות על התפקיד. שלב זה כולל למידת התפקיד לעומק, הבנה ברורה של המהות, הדרישות והפערים שיש לנו ביחס לדרישות התפקיד. בנוסף למידה לגבי המנהל המגייס – סגנון אישיות, סגנון ראיון וכד', והכנה לראיונות עצמם.

לאף מועמד, מוכן ככל שיהיה לתפקיד הנחשק, אין את היכולת להשפיע בצורה מוחלטת על קבלת ההחלטות לגבי המשרה, אך יש לו את היכולת להמשיך לקחת אחריות מלאה על התהליך ולעשות את המיטב והמירב למען הצגת מועמדות ראויה, מקצועית ומכובדת.

בסופו של יום מועמד אחד נבחר לכל תפקיד, לפעמים זה אנחנו, לפעמים זה מישהו אחר. אם נבחרנו השימחה גדולה ואנו עוברים לשלב הבא של הכנה לכניסה לתפקיד החדש. אם לא נבחרנו האכזבה היא טבעית, אך יחד עם זאת, עובד שלוקח אחריות על הקריירה שלו, ומבין את המערך הארגוני, יודע שההזדמנות שהיתה היא לא אחרונה, ושעליו להמשיך במסלול שהלך בו עד כה, והזדמנות חדשה תגיע, זה רק עניין של זמן.

אין אדם שיש לו מוטיבציה גדולה יותר מאשר לך לדאוג לפיתוח מסלול הקריירה שלך.

בוחר לקחת אחריות על הקרירה שלך?

שתיהיה לך דרך צלחה !


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden