אימהות כקריירה שנייה

אימהות וקריירה הוא נושא המעסיק כמעט כל אישה בעולם המודרני. הרגשה של "שק" של התמודדויות המונח על כתף כל אישה המתמודדת עם אימהות לצד קריירה מצליחה. פעמים רבות פיתוח קריירה מצליחה מלווה ברגשות אשם והתלבטויות רבות כגון: מתי לחזור לעבודה לאחר חופשת הלידה, האם להניק , עד איזה שעה לעבוד, האם להביא עזרה בתשלום ועוד.

אין ספק שהאחריות המוטלת על האימא של זמננו היא רבה ונדרשת יכולת תמרון גבוהה בין משימות ומטלות בבית לקריירה התובענית החיים נראים כמרוץ בלתי פוסק אחר הזמן.

הקונפליקט הפנימי

כמעט כל אמא שיש לה משרה תובענית ושואפת להתפתח בקריירה מוצאת את עצמה פעמים רבות תוהה האם היא מחמיצה משהו, בסופו של יום לא ניתן לבצע כמה משימות בו זמנית ומשימה אחת באה על חשבון השנייה. אם השקעת בפרויקט בעבודה עד שעה מאוחרת , סביר להניח שלא זכית באותו יום לזמן איכות עם ילדך.  את נדרשת על ידי הסביבה להיות אמא תומכת ונוכחת ומצד שני את דורשת מעצמך להיות קרייריסטית ומצליחה.  אז איך משלבים בין שני מסלולי החיים האלו שלעיתים מתנגשים?

שילוב בין בית וקריירה

לפעמים הפתרון מצריך שינוי גישה. הסתכלי על ילדך כעל נכס שצריך לטפח על מנת שיפרח וישגשג ולא כסוג של "קריירה שנייה" ומצד שני על קריירה כעל אתגר שאת מציבה לעצמך ולשמש דוגמא לילדייך כיצד להגדיר יעדים ולהשיג מטרות בחיים.

טיפים מעשיים

  • אל תרגישי נקיפות מצפון כשאת עובדת  בעוד הילד שלך משחק בחדר עם עצמו, בסופו של דבר את מעוניינת שהילד שלך התפתח להיות מבוגר עצמאי המסוגל להעסיק את עצמו ומצד שני כשאת עם הילד שלך תתמסרי אליו ותכילי אותו ואל תתני למחשבות לנדוד לעבודה.
  • נסי לבדוק אפשרות שילוב של עבודה מהבית על מנת שתוכלי לצאת מוקדם יותר ולהקדיש עוד שעה לילדיך.
  • תקבעי לעצמך זמן איכות עם כל ילד, לפחות חצי שעה ביום  בו תשומת לב מופנית רק  אליו.
  • נסי להתייעץ עם בן זוגך, שתפי אותו בתחושותיך ובקשי ממנו תמיכה.
  • נסי לבחון את ילדותך, איך אימך התמודדה. שבי עמה לכוס קפה ובקשי ממנה עצות.
  • אם החלטת לוותר על הקריירה – שום דבר אינו סופי. זכרי כי תמיד תוכלי לחזור, כשילדיך יגדלו ויהיו עצמאים.
  • הקפידי על לוח זמנים וסדר יום. קל יותר לסיים משימות בהצלחה  כאשר יש סדר יום קבוע.

לסיכום,

בין אם החלטת לשלב אימהות עם קריירה כשכירה או כעצמאית קחי בחשבון שאין דרך אחת להתמודד עם אתגרים אלו בהצלחה. חשוב שתבטחי ותאמיני ביכולות שלך להפוך קשיים לאתגרים ולהשיג את יעדייך וחלומותייך.

אם את מרגישה שאת זקוקה לייעוץ או כתף תומכת שתסייע לך להגדיר את הזהות שלך כאם וכאשת קריירה ולבנות מסלול חיים אשר משלב בין שניהם בהצלחה, אני מזמינה אותך לפנות אליי.

שלך,

לימור לייזר, מאמנת אישית לניהול קריירה ושינוי קריירה


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden