פיתוח מנהלים בארגון

שכבת ההנהלה היא חוד החנית של כל ארגון. ההשקעה בשדרה הניהולית וההבנה של חשיבות פיתוח המנהלים כחלק מהשאיפה למצויינות ורווחיות של החברה צריכה להיות חלק מאסטרטגייה של כל ארגון השואף להתפתח ולצמוח. תוכנית פיתוח עסקי הכוללת הכשרת וטיפוח ההנהלה בכל הדרגים היא תוכנית אשר מתבססת על חזון והבנה ובטווח ארוך תסייע לחברה להפוך למובילה בתחומה.

ישנם מספר כלים אשר יכולים לסייע לחזק את יכולות המנהיגות וההובלה של המנהלים בארגון:

סדנאות ניהול

ישנם מגוון רחב של סדנאות ניהול המתמקדות בהיבטים והמיומנויות השונות הנדרשים ממנהלים על מנת להצליח בתפקידם.

ישנם סדנאות ניהול המסייעות להעלאות את המודעות העצמית של המנהל לגבי סגנון הניהול שלו, יתרונותיו וההיבטים הדורשים שיפור וסדנאות השמות דגש על  הקניית כלים מעשיים לחיזוק מיומנויות הניהול כגון קבלת החלטות, התמודדות עם משברים בארגון ועוד. על מנת להעשיר ולפתח  מנהלים יש לחשוף אותם למגוון רחב של סדנאות והכשרות.

הכשרות והשתלמויות מקצועיות

אף שניהול הוא מקצוע בפני עצמו, בארגונים רבים המבנה הניהולי הוא מטריציוני, כך שעובדים רבים כפופים גם למנהל הישיר וגם למנהל המקצועי. מנהל מקצועי הוא עובד בעל ידע ונסיון בתחום מוגדר ונחשב כמוביל בתחומו בחברה. חשוב לפתח מנהלים מקצועיים על ידי הכשרות מקצועיות על מנת שיוסיפו להיות מובילים בתחומם גם מול המנהלים המקצועיים של המתחרים במיוחד בתחומים שקשורים לפעילויות הליבה העסקיות של החברה.

כאשר מתכננים תוכנית פיתוח למנהלים צריך לעשות הפרדה בין תוכניות פיתוח למנהלים צעירים, מנהלים בדרג ביניים ומנהלים בכירים.

פיתוח מנהלים צעירים

פיתוח למנהלים צעירים מתמקד בהקניית כלים לגיבוש מיומנויות ניהול לניהול צוות קטן בהצלחה. החל מהתמודדות עם סוגים שונים של עובדים , בעיות משמעת ועד ניהול זמן ומשימות.

פיתוח מנהלים בדרג ביניים

פיתוח מנהלים בדרג ביניים מתמקד בשיפור מיומנויות ניהול הנדרשות לניהול של מנהלים צעירים ובשיפור התקשורת מול ההנהלה הבכירה. מנהלים בדרג ביניים מתבקשים מתוקף תפקידם להכין מצגות ולהציגם להנהלה הבכירה ובמקביל לנהל צוות המורכב ממומחים וממנהלים צעירים. פיתוח מנהלים בדרג ביניים אפקטיבי יתמקד בשיפור מיומנויות התקשורת מול ההנהלה הבכירה, בטיפים לבניית מצגות מעניינות ואפקטיביות ובניהול וגיבוש תהליכי עבודה מול מנהלים צעירים ומומחים.

פיתוח מנהלים בכירים

מנהלים בכירים מנהלים מחלקות ויחידות ונמנים עם מובילי החזון של החברה, יחד עם בעלי החברה. בתוכניות פיתוח למנהלים בכירים שמים דגש רב על הקניית כלים לגיבוש אסטרטגיות והטמעתם בארגון בהצלחה, ניהול דיונים חוצי ארגון, דיווח לבעלי המניות ועוד.

אימון למנהלים

אימון למנהלים מסייע לחזק מיומנויות תומכות ניהול: מנהיגות והובלה, תקשורת בין אישית, ניהול משימות וצוותים, עמידה בלחצים ושחיקה ועוד. לעיתים אימון למנהלים כולל בתוכו גם תחומים הקשורים לחיים האישיים כגון: איזון בין חיי משפחה וקריירה, בעיות בזוגיות ועוד מתוך הנחה שהחיים האישיים משפיעים על התפקוד בעבודה.

כמאמנת למנהלים אני מתמחה באימון למנהלים בכל הדרגים, אתם מוזמנים לפנות אליי לפגישת הכרות וייעוץ ראשוני ללא התחייבות בה אעניק לכם כלים ליישום מידי אשר יסייעו לכם בתהליך פיתוח הקריירה הניהולית שלכם.


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden