מאמנת אישית להצלחה

מאמנת אישית להצלחה

אימון אישי להצלחה הינו תהליך בו המתאמן בוחר לעבוד על תחום חיים אחד או יותר בו הוא רוצה להשיג הצלחה ספציפית.
בתחילת האימון אני מסייעת למתאמן להגדיר את תוצאות המפתח של תוכנית האימון כולה, וכן מדדים להצלחה עבור כל תוצאה רצויה, על–מנת שלאורך תוכנית האימון ובסיומה נוכל לבחון במשותף האם תוצאות המפתח הושגו.

גיל, עובד בארגון  קודם לתפקיד ראש צוות והגיע אלי לאימון שמטרתו היתה ליווי כניסתו לתפקיד החדש.

בתחילת האימון הגדרנו כמה תוצאות מפתח לאימון: הנעת הצוות לעמידה בלו"ז של הפרויקט, פיתוח עבודת צוות אפקטיבית, שליטה במיומנויות ניהול בסיסיות וקבלתו כאוטוריטה מקצועית. לאחר שהשלמנו שלב זה עברנו להגדיר מדדים להצלחה עבור כל תוצאה רצויה.

הנעת הצוות לעמידה בלו"ז של הפרויקט

שאלתי את גיל מהו המדד להצלחה בהתייחס לתוצאה רצויה זו. הוא השיב: כשיש לצוות הבנה לגבי חשיבות העמידה בלו"ז אין צורך לבקש מהעובדים להישאר שעות נוספות בתקופות לחוצות, הם נשארים מעצמם.

פיתוח עבודת צוות אפקטיבית

הגדרנו במשותף שני  מדדים לעבודת צוות אפקטיבית: גיבוי ועזרה הדדית אחד לשני בהתאם לצורכי הפרויקט ותקשורת בינאישית טובה, מכבדת ומקדמת.

שליטה במיומנויות ניהול

כאן המדדים שהוגדרו היו הטמעת שגרות ניהול מקובלות: ישיבת צוות שבועית, פגישות אחד על אחד עם כל חברי הצוות, וכן פיתוח עובדים באמצעות שיחות חניכה המבוססות על שאילת שאלות ולא מתן הנחיות.

קבלה כאוטוריטה מקצועית

מדד להצלחה בתוצאת מפתח זו היה קבלת ההכרעה שלו כסמכות מקצועית-ניהולית במצב של חילוקי דעות מקצועיים בקרב חברי הצוות.

הצלחה – לא רק במעשים

אני מאמינה כי הצלחה נכון למדוד לא רק בפעולות ובמעשים אלא גם ברגשות ותחושות. בתחילת כל אימון, לאחר הגדרת תוצאות המפתח בהקשר של הצלחה, אני שואלת את המתאמן שאלות כמו: כשתשיג את היעד שהגדרת מה זה יאפשר לך? נסה לדמיין מהו הרגש שיופיע עם הגשמת ההצלחה? לרוב מתאמנים משיבים – אני ארגיש טוב, גאה, מסופק וכד'.

בנוסף, אני מציעה להוסיף לרשימת תוצאות המפתח הקונקרטיות גם את תוצאות  ה-wellbeing הכללי הקשורות בהשפעת ההצלחה על התחושות.

לפני שיצאנו לדרך, שאלתי את גיל את השאלות שהוזכרו קודם לכן והוא השיב מיד: הצלחה בתפקיד החדש תאפשר לי תחושה של מימוש עצמי, בנוסף תגביר את השמחה שלי בעבודה.  באימון להצלחה אנו מגדירים מטרות מדידות גם ליעדים הקשורים בתחושות. ובאימון זה כשנשאל גיל מהי מידת התחושה של מימוש עצמי שהיתה לו כחבר צוות בסקלה של 1-10 כש 10 זה שיא המימוש העצמי, השיב מיד: 5. שאלתי לאן היה רוצה להגיע בסוף האימון, תוך כארבעה-חמישה חודשים, גם כאן השיב מיד: 8.  שאלה דומה שאלתי על רמת השימחה היום. ובאופן זה הוספנו שתי תוצאות נוספות לאימון : יעדים בנושא מימוש עצמי ותחושת שמחה.

מדידת ההצלחה

לאורך תהליך האימון  אנו עוברים יחד על רשימת תוצאות המפתח שהגדרנו בתחילת הדרך ובוחנים אותן לאור המדדים להצלחה שהגדרנו. באמצע האימון ראה גיל התקדמות בכל המטרות. עם סיום האימון שמח לגלות שהוא השיג כמעט את כל המטרות במלואן: לגבי עמידה בלו"ז של הפרויקט, סיפר שלאורך תהליך האימון היו שני ציוני דרך קריטיים לפרוייקט, בציון דרך הראשון, שהיה מיד עם מינויו לתפקיד היה צריך להתחנן מידי יום לעובדיו שישארו שעות נוספות כדי לעמוד במשימות הצוות, ואילו בציון הדרך השני שהיה כשבוע לפני פגישת האימון האחרונה התרגש לראות שכל עובדיו נשארו לעבוד עד שעות מאוחרות מבלי שהיה צריך לבקש מהם. מבחינת עבודת הצוות ראה שיפור ניכר, תודות לשגרות הניהול שהכניס: ישיבת צוות שבועית וכן פעילויות העשרה וגיבוש לצוות. לפגישות האחד על אחד שעשה עם כל אחד מחברי הצוות, היה מבנה קבוע: חלקן הראשון הוקדש לעבודה השוטפת וחלקן השני לשיחות חניכה ופיתוח אישי. בזכות פגישות אלו מצא את עובדיו בסוף תהליך אימון מחוייבים לתפקידם, בעלי תחושת שייכות גבוהה לצוות ועם מסלול פיתוח אישי ברור. תודות לשיפור בעבודת הצוות מרבית ההחלטות המקצועיות התקבלו בדיונים מקצועיים אשר בסופם הצוות הגיע להסכמה לגבי ההחלטה, לעיתים נדירות קרה שלא הגיעו להסכמה ואז פנו אליו להכריע בסוגייה הספציפית.

בנוסף השיג גם את שתי התוצאות הקשורות ברגשות, אפילו מעל למצופה –  מבחינת תחושות מימוש עצמי ושמחה השיב מיד: 9, כשנשאל איפה הוא נמצא כיום בכל אחת מהסקלות.. הוא ייחס זאת לעמידה בהצלחה בכל התוצאות הקונקרטיות שהציב לעצמו אשר הגבירו את תחושת הסיפוק העצמי והשימחה.

סיום בנימה אישית

גיל יצא מהאימון שבע רצון ומרוצה מהתוצאות  ואני הרגשתי שוב שהעבודה האימונית היא המקום בו אני  מממשת את הייעוד שלי לסייע לאנשים להתקדם לעבר ההצלחה.

כמאמנת אישית להצלחה אני מאמינה מאוד בהגדרת סט משולב של מטרות עבור כל תחום חיים שבוחרים  להתאמן בו – מטרות שטומנות בחובן פעולה ועשייה ספציפית ומטרות הקשורות בתחושות וב -wellbeing הכללי שלנו. אני מאמינה ששילוב בין שני סוגים של מטרות אלו מאפשר להוציא את המירב והמיטב מתהליך האימון, ומאפשר למתאמן לצאת בתחושת ערך ושביעות רצון גבוהה יותר מהמסע האימוני.


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden