מאמנת אישית לחיים

מאמנת אישית לחיים

נפגשים אחת לשבועיים באותו המקום ובאותה השעה. היא מאמנת אישית לחיים והוא אדם שבחר לקחת יותר אחריות על חייו, ולהעזר בתהליך אימון אישי על מנת להביא לשיפור במספר תחומי חיים בהם חש חוסר שביעות רצון כבר כמה שנים.

כשנפגשו פעם ראשונה לפגישת היכרות הוא אמר שבא במטרה לעשות שינוי בקריירה שלו. סיפר שהוא באותו מקום עבודה מסיום הלימודים האקדמאיים, ושיתף שהוא מתוסכל כבר תקופה ארוכה, שכן מוצא את עצמו באותו כיסא כבר שנים רבות, בעוד שחברים שהצטרפו אחריו לארגון התקדמו יותר ממנו.

לאחר שהמאמנת הסבירה לו על תהליך האימון ועל הקשר שיש פעמים רבות בין תחום חיים אחד למשנו, היא הציעה לו לבדוק האם יש תחומי חיים נוספים שהיה רוצה לעבוד עליהם – לנצל את העובדה שממילא בא להתאמן כדי לשפר דברים נוספים בחייו. הוא השתתק וחשב כמה דקות ארוכות, ואז אמר: כן – הייתי רוצה לעבוד גם על הזוגיות שלי, גם שם אני לא ממש מרוצה בשנים האחרונות, וגם על נושא הבריאות שלי. הוא הוסיף בקול שקט ומבויש – לפני לא מעט שנים הכרס הזו לא היתה…

אימון אישי לחיים

אימון אישי לחיים הוא תהליך קצר טווח יחסית, במסגרתו המתאמן מזהה תחומים בחייו בהם יש פער בין המצב המצוי למצב הרצוי ובעזרת מאמן או מאמנת אישית לחיים הוא מגדיר בתחילת התהליך תוצאות ברורות, מדויקות ומדידות לתוכנית האימון כולה. כל מפגש אימון הוא בעצם מיני אימון בפני עצמו– בתחילתו מוגדרת התוצאה הרצויה למפגש אימון זה, כמובן בהקשר ובחיבור לתוצאות תוכנית האימון כולה. אימון אישי לחיים בא מתוך תפיסה שהמאמן הוא מנהל התהליך, מסייע ומאפשר, אך לא יועץ ו'יודע'. למתאמן עצמו יש את כל הידע והתשובות לגבי שאלות שמטרידות אותו בקשר לחייו, הוא רק צריך לאפשר לעצמו לגלות אותן. אימון אישי מבוסס גם על התפיסה שכל אדם הוא בעל משאבים ועוצמות ייחודיים המאפיינים אותו, ואיתם עובדים בתהליך האימון – על מנת להגדילם ולנצלם בצורה מיטבית.

מטרות תוכנית האימון

לאחר שאותו מתאמן הצביע בביישנות על הכרס שלו, וסיים למנות את תחומי החיים עליהם רוצה לעבוד במסגרת האימון, ביקשה ממנו המאמנת להגדיר עבור כל תחום ותחום את התוצאות הרצויות לו בסוף תקופת האימון. תחושת הפער הגדול שחש בכל אחד מתחומי החיים שבחר לעבוד עלהם הקשתה עליו לנסח את התוצאות הרצויות לו. המאמנת סייעה לו בכך – היא ביקשה ממנו לעצום את עיניו לכמה רגעים ולדמיין את עצמו בעוד כחצי שנה –  איך הוא נראה במקום העבודה שלו, איך נראית הזוגיות שלו, איך הוא נראה בעצמו. לאחר שבקשה ממנו לפקוח את עיניו התבקש המתאמן לכתוב על נייר חלק בצורה חופשית את מה שראה בדמיונו. תרגיל זה סייע לו להצביע על התוצאות הרצויות לו לתוכנית האימון כולה ולאחר מכן לנסח אותן בעזרת המאמנת כמטרות אימוניות.

אימון לwellbeing

באימון אישי לחיים עובדים לא רק על תוצאות של תכ'לס – עשייה, כמו: שינוי בקריירה, יישום אורח חיים בריא יותר וכד', אלא גם על  תוצאות של הוויה – wellbeing. תפיסת העולם האימונית טוענת שאדם הוא מערכת אחת שלמה, בעלת השפעות גומלין בין כל מרכיביה. לדוגמא עשייה משפיעה על הרגשה וההפך. הכוונה היא שיש אנשים שעל מנת להרגיש טוב עם עצמם, לחוש תחושות של סיפוק, רווחה, הנאה, צריכים להשיג תוצאות קונקרטיות, להיות בעשייה רצופה של הישגים – הצלחה בעבודה, זוגיות טובה וכדו', ויש אנשים שהם בדיוק ההפך, צריכים להרגיש טוב עם עצמם על מנת לעשות דברים ולהצליח בהם.    אתה, או את – לאיזו סוג אנשים אתם משתייכים ?

אותו מתאמן עבד לאורך תוכנית האימון על סט של תוצאות רצויות המורכב גם מכאלו שהן עשייה טהורה (כמו ביצוע פעילות ספורטיבית פעמיים בשבוע) וגם על תוצאות של הוויה (הגברת תחושת הקלילות מ 4 בתחילת האימון ל 8 בסיומו).  חשוב להגדיר כל סוג של תוצאה, גם של הוויה, בצורה שניתן יהיה למדוד אותה, ולכן פעמים רבות משתמשים בסקלה של 1-10 כדי לאפשר למתאמן למדוד גם תוצאות של הוויה.

הישגי האימון

המתאמן עבד בצורה מאוד רצינית לאורך תקופת האימון – הן במפגשים עצמם והן ביניהם – בהתאם לפעולות שהחליט לקחת על עצמו לבצע על מנת להגשים את מטרות תוכנית האימון כולה.

בסוף תהליך האימון הוא מנה לעצמו שורה משמעותית של הישגים, ביניהם: תוכנית פיתוח קריירה שעובד עליה יחד עם המנהל שלו על מנת להיות מוכן לתפקיד הבא אליו מיעדים אותו, תחושה של שביעות רצון גדולה יותר מהזוגיות כתוצאה מיישום הרגל חדש: יציאה משותפת אחת לשבוע לזמן איכות שלו עם אישתו, וכן תחושת קלילות גבוהה יותר לאור פעילות ספורט סדירה שהחל לבצע. היו תוצאות אימוניות שלא השלים עדיין בצורה מלאה אך הוא לקח על עצמו להמשיך לעבוד עליהם באופן עצמאי עם סיום האימון.

אותו מתאמן, הוא איש יקר שבחר לעשות מעשה – להפסיק לקטר על הדברים שמפריעים לו ולהתחיל לקחת יותר אחריות על חייו. הוא שמע על נושא של אימון אישי לחיים מחבר לעבודה ובחר לעבור תהליך אימון בעצמו על מנת לעשות שינויים בחייו. לאחר האימון הוא המשיך להיעזר בכלי האימון בהם השתמש לאורך תהליך האימון על מנת לתחזק את השינויים שחולל ואף להעמיק בהם.

אימון אישי לחיים מסייע לחיים טובים יותר!


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden