התגברות על מחסומים רגשיים

מחסומים רגשיים הם מצב בו הרגשות שלנו גוברים על השכל הישר ולמרות שאנו יודעים מה עלינו לעשות על מנת להגיע ליעדים שלנו , משהו בכל זאת עוצר אותנו. אנו מרגישים מהוססים, לא בטוחים, חוששים ממה הסביבה תחשוב עלינו או  שבתוך תוכנו קשה לנו להאמין ביכולת שלנו להשיג יעדים ולהצליח בחיים כפי שאנחנו רוצים ושואפים.

חיבור לרגשות וביטוי עצמי

לעיתים קשה לנו להתחבר לרגשות שלנו מתוך חשש להתמודד איתם ואנו חיים בתחושה של אפטיות וחוסר אונים מכך שאיננו מצליחים להשתחרר מתחושת התקיעות ולסייע לעצמנו להתקדם.

השלב הראשון בתהליך ההתגברות על מחסומים רגשיים הוא שלב החיבור לרגשות ומודעות עצמית. לא מעט אנשים מתקשים להתחבר לרגשות שלהם ומרגישים מבולבלים או שמנסים להדחיק את התחושות הפחות טובות. על מנת להתגבר על מחסומים רגשיים חשוב לתת מרחב ומקום להכרה מחודשת עם עצמנו, הרצונות, השאיפות ולנסות להבין מהיכן נובעים הקשיים שלנו להשיגם.

השלב הבא הוא שלב הביטוי העצמי, אל תפחדו או תהססו לבטא את הרגשות שלכם בקול ולהביע את עצמכם בפני עצמכם והקרובים אליכם. למילים יש כח רב והן פעמים רבות מחזקות את המודעות וההבנה של הסיטואציה ושל הצעדים שיש לנקוט על מנת להתגבר על קשיים ולהפוך אותם לאתגר.

התמודדות עם הרגשות

אחרי שהבנתם מהם הרגשות אשר מונעים ממכם להתקדם בחיים, בזוגיות או בעסק, הגיע הזמן להתמודד איתם. אל תנסו להעלים אותם כי הם לא יעלמו מעצמם. תנסו להסתייע במידת הצורך באנשי מקצוע המתמחים בתהליכים של עיבוד רגשי ועבודה פנימית.

היזון חוזר שלילי

לעיתים קרובות, פועל יוצא של מחסומים רגשיים הוא תחושת תקיעות, תחושת התקיעות מולידה כעס  ועצב אשר יכולים לגרום לסכסוכים והאשמות ביניכם לבין הסביבה הקרובה אליכם, מה שעלול לחזק את תחושת התקיעות ו"למסמר" עוד יותר את המחסומים במערכת הרגשית שלכם. על מנת לשבור את המעגל צריך לפעמים לקחת צעד אחורה ולהבין מה המקור העיקרי לתסכול ולכעס וכיצד אפשר לתעל בצורה חיובית את האנרגיה שאנו מוציאים על רגשות שליליים כך שישמשו להתקדמות ועשייה.

מחסומים רגשיים בזוגיות

לעיתים קיימים קשיים רגשיים המקשים על דינמיקה זוגית בריאה. מרבית הקשיים והמחסומים הרגשיים הקשורים לזוגיות מתייחסים לקשיים בביטוי העצמי ובתחושת ההגשמה והעצמה האישית.  לפעמים אנחנו מפסיקים לשתף את בן זוגנו ברצונות ובחלומות שלנו בשל חשש מתגובה ביקורתית מצידו. למשל כשאנחנו מעוניינים להקים עסק או חולמים ללמוד מקצוע חדש או לפתח תחביב שמצריך הקרבה מסוימת מבן הזוג.

חסמים רגשיים בקריירה

חסמים רגשיים בתחום הקריירה נובעים בדרך כלל מפחד מהצלחה או לחילופין מתחרות או כישלון/פיטורין. לדוגמא: פחד מפיטורין יכול לגרום לאנשים מסוימים לחשוש לבקש העלאה למרות שנות הוותק ותרומתם הרבה לארגון. פחד מהצלחה יכול לגרום לאחרים לסרב להצעות קידום.

מחסומים חברתיים

לעיתים קיים קושי ביצירת אינטראקציה עם אנשים שהיינו מעוניינים בקרבתם. השכנה שנראית לנו נחמדה ושיש לה ילדים בגיל של הילדים שלנו, העמית לעבודה שנראה שיש לו תחביבים משותפים כמו שלנו ועוד. יש אנשים שקל להם ליזום קשרים וליצור חברויות, לעומתם, יש אנשים שיש להם מחסומים רגשיים המונעים מהם לשגשג מבחינה חברתית. החדשות הטובות הן שאין ספק שמדובר במיומנות שניתן ורצוי לרכוש ולפתח. השקעה באנשים וביצירת קשרים חברתיים חשובה ותורמת פלאים לתחושת האושר והסיפוק שלנו מהחיים.

לסיכום, מחסומים רגשיים בתחומי החיים השונים ,לעיתים קרובות, מונעים מאיתנו להצליח בחיים כפי שהיינו רוצים ולהשיג יעדים בחיים.

פנייה  לאימון אישי להתגברות על מחסומים רגשיים תסייע לכם להשיג יעדים בחיים וכפועל יוצא לצאת מתחושת התקיעות ולשפר את מערכת היחסים שלכם עם עצמכם והסביבה.


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden