אימון אישי כתהליך מעצים

העצמה אישית זהו תהליך פיתוח אישי, המאפשר לנו לממש אחוז גדול יותר מהפוטנציאל שקיים בנו, לצמוח למקומות חדשים של הגשמה ולחיות בעוצמה.

אימון אישי כתהליך מעצים

אימון אישי הוא תהליך מעצים. באימון אישי עובדים בעיקר על זיהוי החוזקות והמשאבים הקיימים של האדם והגדלתם. הרעיון הוא לעבוד עם מה שיש ולהגדילו וזה בהגדרה תהליך מעצים.

זה מתחבר לגישות חינוכיות המדגישות בתהליך החינוכי דבר ראשון את חיזוק היכולות הקיימות אצל הילד, דבר הגורם לחיזוק הבטחון העצמי, וכשזה קיים אפשר לעבור ללמד את הילד גם דברים שבאופן טבעי הוא פחות חזק בהם. זה בניגוד לגישות חינוכיות אחרות, שאומרות שעל הילד ללמוד מההתחלה את כל המקצועות, ובפרט את אלו בהם הוא מתקשה – ראשית לתקן את הקושי.

אומרים שאדם מגיע לאימון אישי עם נסיבות חייו ועם כל מי שהוא: החלקים החזקים והחלקים שפחות. שדה העבודה בתהליך אימון אישי הוא נסיבות החיים והחלקים החזקים, האוצרות שבנו. לחולשות שלנו ניתנת גם כן התייחסות אולם הפוקוס העיקרי הוא על החלקים החזקים שבנו, אלו שמעצימים אותנו ומסייעים לנו לצמוח ולגדול.

נסיבות החיים

לא תלויות בנו. משפיעות עלינו לטובה / לרעה /  אדישים להן (בוס חדש בעבודה, זכייה בהגרלה, מוות של מישהו).

האוצרות שבנו

האוצרות שבנו . כאלו שאנו מודעים להם, וכאלו שאנו עדיין פחות מודעים להם.

החולשות שלנו

דברים שאנו לא אוהבים בעצמנו, תכונות שאנו תופסים אותן כלא טובות, מעכבות, מחלישות.

השיח האימוני ככלי להעצמה אישית

אין זה אומר שלא נוגעים בדרך בחולשות, ובדברים שמעכבים את המתאמן, אך מרכז הכובד של השיח האימוני הוא מה שמאפשר לו להצליח ולהתקדם, איך אפשר להגדיל את מה שיש על מנת להגיע למקומות טובים יותר, על מנת לממש את תוצאות האימון הרצויות לו בזכות ניצול המשאבים הקיימים כבר בתוכו.
כשהפוקוס הוא על החוזקות שלנו, באופן טבעי אנו מרגישים טוב יותר עם עצמנו, הבטחון העצמי שלנו גדל, כתוצאה מכך ההישגים שלנו, תחושת העוצמה שלנו בעיני עצמנו.

העצמה דרך גילוי יעוד אישי

אימון אישי מתחיל בתהליך גילוי יעוד אישי – זהו תהליך מעצים בפני עצמו. המתאמן מתבקש לשחזר כשמונה-עשרה רגעים בחייו בהם חש תחושות של סיפוק והגשמה, רגעי שיא שכאלו. התפיסה אומרת שברגעים אלו הוא חי לפי היעוד האישי שלו. עצם שחזור הרגעים יוצר תחושה של העצמה. אם אדם מגיע לאימון עם תחושות שהוא בתקופה פחות מוצלחת בחייו, שהוא רוצה לעשות שינוי כי אינו מרגיש שבע רצון מתחומים מסוימים בחייו, עצם שחזור רגעים מן העבר בהם היה במיטבו מחבר אותו חזרה לכוחות וליכולות שלו.

אימון ממשיך בתהליך של חתירה למימוש תוצאות האימון הרצויות, תוך כדי תהליך של למידה והעמקת מודעות, שהינם גם כן תהליכים מעצימים.

העצמה אישית הינה תחושה, מסע, דרך, שאדם יכול לעבור במהלך חייו, במידה והוא לוקח אחריות על חייו.


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden