איך בוחרים מאמן אישי לחיים

איך בוחרים מאמן אישי לחיים?

שותף למסע החיים

מאמן אישי לחיים הוא שותף למסע החיים שלך. שותף שמסייע לך לראות את הכיוון והדרך ולהסיר ממנה מכשולים כשישנם כאלו. מאמן אישי לחיים הוא כזה שמסייע לך להגדיר מטרות, אבני דרך, אך לא עושה זאת במקומך. מאמן אישי לחיים נימצא איתך ובשבילך לאורך המסע, ומשתדל 'למתוח' אותך במידה הנכונה – לא יותר מידי, אך גם לא פחות מידי, על מנת שתוציא מעצמך את המיטב.

מאמן אישי לחיים – שותף מעצים

מאמן אישי נמצא איתך ולידך כדי להקשיב לך בתשומת לב מלאה, כדי לסייע לך לראות את גדולתך, את האוצרות שבך, את מי שאתה רוצה להיות בסוף המסע. מאמן אישי הוא איש מקצוע עימו אתה מנהל שיח אינטימי וכנה בנוגע לייעוד שלך, לחזונות שלך ולתוצאות האימון הרצויות לך. יחד איתו אתה מבין מה מאפשר לך לקדם את הדברים הרצויים לך ומה מונע ומעכב אותך. מאמן אישי הוא דמות שמסייעת לך להעמיק את המודעות העצמית ולאסוף תובנות ממסע האימון, כאלו שיכולות לשמש אותך להמשך החיים.

דברים לשים לב אליהם בבחירת מאמן אישי – בשיחה טלפונית ראשונה ובפגישת ההכרות:

  • כימיה ראשונית: האם נעים לך במחיצתו, תחושה כללית שיש חיבור בינאישי.
  • איש מקצוע: לוודא שהשלים לימודי אימון, לשמוע מהו הרקע המקצועי שלו שקדם לעיסוק באימון, מהם עיסוקיו כיום: אימון בלבד, או דברים נוספים.
  • מקצוענות: מגיע בשעה שקבע, בצורה מסודרת, נותן לך תיקייה לרישום דברים ואיסוף ניירות לאורך האימון.
  • הקשבה: האם הוא מרוכז בלהקשיב לך, לצרכים שלך, למי אתה, או שאולי הוא עסוק יותר בלספר על עצמו, על בעיות דומות שיש לו וכד'
  • אכפתיות: האם אתה מרגיש שהוא באמת שם בשבילך, בצורה מלאה. לא עונה לטלפונים באמצע השיחה, לא גולש לנושאים לא קשורים וכד'.
  • מאמן ולא יועץ: אם אתה מחפש מאמן אישי חשוב שתבחר כזה, ולא יועץ בתחפושת מאמן. אפשר לראות זאת כבר משיחות ההכרות. אם אתה שומע ממנו משפטים כמו: "אני מציע לך לעשות כך…", "לא כדאי לך לבחור בדרך זו.." כנראה שהגעת ליועץ.
  • הסבר בהיר על תוכנית האימון כולה: האם הוא מציג בפניך בצורה בהירה את הפרטים הרלוונטיים על תוכנית האימון, תוך מתן מענה לכל הדברים המעניינים אותך.
  • גמישות: במידה ויש לך קושי כלשהו – בזמני המפגשים, בתשלום וכד', האם הוא מפגין גמישות על מנת למצוא מענה לצרכים שלך.
  • אהבת האימון ואהבת אדם: האם אתה מרגיש שהוא באמת רואה בעיסוקו כמאמן כייעוד, שליחות, האם אתה מרגיש שהוא איש של אנשים, אוהב אנשים, סקרן, מתעניין.
  • מוכנות לתת שמות של ממליצים: מתאמנים שעברו אצלו תהליך אימון. זאת לאחר שהוא בדק שהם אכן מוכנים לשתף מניסיונם.

בחירת מאמן אישי לחיים

בתחום האימון מקובל לקיים פגישת היכרות ראשונה ללא מחויבות ואף ללא תשלום. חשוב להקשיב לאינטואיציה שלך, לתחושת הבטן בזמן הפגישה ולאחריה. אם אתה מרגיש לא שלם או לא בטוח, מומלץ לנסות להיפגש עם מאמן נוסף לפגישת הכרות. זה יכול לעזור לך להבהיר לעצמך מיהו המאמן שמתאים לך. חשוב להרגיש בנוח, להרגיש בטחון, לסמוך על האדם שמולך. כמובן שתחושות אלו מתפתחות עם העבודה האימונית, אך בסיס שלהן ניתן לחוש כבר באינטראקציות הראשונות. תהליך אימון הוא משמעותי, כרוך בהשקעת משאבי זמן, כסף ומשאבים פנימיים, ולכן חשוב לתת את מירב התנאים להצלחתו, בחירת המאמן היא אחד הפרמטרים החשובים.

בהצלחה לך!


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden