איך להצליח בחיים

איך להצליח בחיים?

הצלחה בחיים היא עניין יחסי, כל אחד יכול להגדיר אחרת מהי הצלחה עבורו. יש מי שיגדיר הצלחה בקריירה כהצלחה בחיים ויש מי שיגדיר הצלחות במספר תחומי חיים: קריירה, זוגיות, הורות וכד' כתנאי להענקת תעודת 'חיים מוצלחים' לעצמו…

כשבאים לבחון הצלחה בתחום הקריירה לדוגמא, יכולים להיות פרמטרים שונים להצלחה. יש כאלו שיבחנו הצלחה בקריירה לפי סמלי סטטוס חיצוניים: רכב מנהלים, משרד מפואר וכד', יש מי שיגדירו מסלול קידום מזורז מתפקיד אחד לתפקיד בכיר יותר, ויש גם כאלו שיגדירו תחושת סיפוק פנימי ותרומה משמעותית כפרמטר לקריירה מוצלחת.

למרות השונות בהגדרות ניתן לדבר על כמה דברים מהותיים המשפיעים על הצלחה בחיים.

אינטליגנציה רגשית

אינטלגינציה רגשית זהו אוסף של יכולות ומיומנויות רגשיות, אישיות וחברתיות המשפיעות על היכולת הכללית שלנו להתמודד באופן אפקטיבי עם דרישות סביבתיות ועם לחצים.  אנשים בעלי אינטלגנציה רגשית גבוהה מודעים לעולמם הפנימי – יודעים מהם מרגישים ומה גרם לרגשות השונים, הם מודעים למטרות וליעדים שלהם ויודעים כיצד להשיגם, מנהלים מערכות יחסים בין-אישיות טובות, עומדים בלחצים ומגיבים במהירות למצבים משתנים, קוראים היטב מצבים ופותרים בעיות בצורה אפקטיבית, חשים מוטיבציה גבוהה ומחויבות גבוהה לעשייה שלהם, הם שמחים ואופטימיים.

ייעוד אישי, חזונות ומטרות

הצלחה בחיים לאורך זמן נגזרת לרוב משורה של הגדרות שאדם עושה בעצמו, או בסיוע עם איש מקצוע חיצוני: הגדרת יעוד אישי– מהו הדבר הייחודי שבא להביא לעולם, הגדרת חזונות – תמונת מציאות רצויה בכל אחד מתחומי החיים בהם רוצה להשיג הצלחה, ומטרות אופרטיביות הנגזרות מהחזונות. חשוב מאוד לעבור דרך כל השלבים, ולא לעשות קיצורי דרך. כשבוחנים את הגורמים המסבירים הצלחות של ארגונים ואנשים מגלים לרוב שעברו דרך שלבים אלו.

" "ווינר" הוא מי שמזהה את כישרונות מתת-האל שלו, מפתח אותם למיומנויות ומשתמש במיומנויות אלו כדי להגשים את מטרותיו."  לארי בירד

נחישות, התמדה ומשמעת עצמית

הצלחה בחיים היא מסע מתמשך, ואינה יעד נקודתי. לכן נדרשת נחישות והתמדה במשימות ובפעולות הנדרשות כדי להצליח. פעמים רבות ישנן נסיבות חיצוניות או פנימיות שמסיתות אותנו מהדרך ואז הנחישות וההתמדה, כמו גם המשמעת העצמית הופכות להיות משמעותיות וקריטיות במסע אל עבר ההצלחה. נהוג לומר שהצלחה שבאה בקלות גם הולכת בקלות. עשייה קבועה ורצופה גם כשהתנאים משתנים ונהיים קשים יותר היא תנאי הכרחי להשגת הצלחה בחיים.

סבלנות

סבלנות נדרשת על מנת להתמודד עם הדרך הפתלתלה לעיתים במסע אל עבר ההצלחה; סבלנות להכיל את הזמן הנדרש, את חוסר ההצלחות שבדרך ודברים נוספים המתרחשים בתהליך החתירה להשגת היעדים השונים המהווים פרמטרים להצלחה. פעמים רבות נדרש שיתוף פעולה או מעשה של  אדם אחר כדי להשלים את היעד, וגם כאן נדרשת סבלנות, שכן הפניות של אותו אדם לא תמיד קיימת בזמן המתאים לנו.

בטחון עצמי

אנשים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה מאופיינים לרוב ברמת בטחון עצמי ראויה. כזו הנדרשת על מנת להתמודד עם חוסר ההצלחות שבדרך ולהכילם וכדי להעז לדרוש ולפעול למען ההצלחה. בטחון עצמי הוא דבר שנבנה עם השנים, ומושפע מן הסתם ממידת ההצלחות שבדרך.

הצלחה בחיים – היא דבר שרובנו שואפים אליו, זהו סוג של כמיהה לקבל הכרה פנימית וחיצונית על הישגים שלנו בתחומי חיים שונים. הדרך להצלחה רצופה גם בניסיונות שלא צלחו, בכשלונות, ובהתמודדויות מסוגים שונים. יש השמים רף גבוה להצלחה, יש השמים רף נמוך יחסית, יש החווים תחושות של הצלחה פעמים רבות בחייהם, ויש כאלו שכמעט לעולם לא. הצלחה בחיים היא דבר סובייקטיבי הקשור בסופו של דבר בהגדרות שלנו או של סובבים משמעותיים לנו להצלחה.

בהצלחה לך !


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden