תקשורת בין אישית כמפתח להשגת יעדים

תקשורת בין אישית כמפתח להשגת יעדים

יש את הרגע הזה שאנחנו מדברים עם מישהו. השיחה קולחת, אנחנו מדברים בחופשיות מבלי לחשוב, מרגישים טוב, וגם זה שמולכם מרגיש את זה ומתרשם מכם לטובה. אנחנו שקועים בתוך הסיטואציה ויחד עם זאת מרגישים חיים, פיזיים ומלאים.

לא אחת אנחנו שואלים מה קרה שם? מה עשינו נכון שהצלחנו להביא את עצמנו למצב הזה ולמה אנחנו לא תמיד מצליחים לשחזר את זה מתי שאנחנו רוצים?

תקשורת בינאישית טובה וזורמת היא כלי מרכזי בהשגת יעדים בפרט ובהצלחה בחיים בכלל. ככל שנתקשר באופן זורם וקולח יותר עם הסביבה כך יהיה לנו קל יותר להשיג יעדים הקשורים לתחומים חברתיים ואחרים כגון: ניהול עסק, מציאת זוגיות, הצלחה בעבודה ועוד.

מתי נדרש לעבוד על שיפור מיומנויות תקשורת?

  • כשמתקשים פעם אחר פעם לעבור ראיונות עבודה.
  • כשנדרשים להרצות במסגרת העבודה ויש פחד במה וקהל.
  • כשמתקשים לרכוש חברים ומרגישים לא בנוח בסיטואציות חברתיות.
  • כשמעוניינים לשפר ולחזק את מערכות היחסים עם הסביבה – זוגיות, קשר עם מנהל, קולגות, כפיפים ועוד.
  • כשאתם אנשי עסקים ומעוניינים לרכוש קשרים בעולם העסקי וליצור הזדמנויות עסקיות.
  • כשנדרשים להוביל פרוייקט במסגרת העבודה או מסגרות אחרות ואין לכם כריזמה טבעית.

החיבור

חיבור וכימיה שאנו מרגישים כלפי אחרים ושאחרים מרגישים כלפינו מהווים את הבסיס לתקשורת בין אישית וחברתית מוצלחת. בפועל, מה שנשאר לאורך זמן מאינטראקציות חברתיות  אלו התחושות ורמת החיבור. ככל שהדימוי העצמי שלנו בעיני עצמנו כאנשים תקשורתיים יעלה , כך רמת החיבור והכימיה באינטרקציות חברתיות  יעלה גם כן.

רוצים לשפר את מיומנויות התקשורת שלכם? 

אשמח לדבר אתכם באופן אישי- צרו קשר 

תזכיר לי?

אינטרקציות קצרות יכולות להותיר רושם לטווח ארוך ולהיחרט בזיכרון  בעוד אינטרקציות ארוכות יכולות להשכח ביום למחרת. תחשבו על זה רגע, יש אנשים שאתם זוכרים משיחה של רגע, ואחרים שאפשר להעביר במחיצתם זמן ממושך, ואחרי תקופה קצרה לשכוח אותם לחלוטין. המלצרית הזו שהותירה עליך רושם, הבחור שחייך אליך בתחנת האוטובוס, הזוג הזה שטיילת איתם. אנשים שהייתם שמחים להמשיך לדבר איתם עוד. לא מתוך אינטרס, לא מתוך הרצון שלכם להשמיע משהו מסויים, פשוט מתוך סקרנות ועניין. פשוט כי היה כיף לדבר. הרושם שאתה מותיר אחרייך ושאחרים מותירים עלייך גם אחרי שנפרדתם לשלום חשוב מאוד להצלחה בתחומי החיים השונים.

רגע, איפה הייתי?

הבעיה מתחילה כשאנחנו עוצרים לחשוב ומתחילים להסתבך עם עצמנו – אמרתי את מה שרציתי להגיד? שכנעתי? אולי הגזמתי? באותו הרגע אנחנו נעלמים מהשיחה ועוברים לתקשר עם עצמנו בעיקר. ובזמן שאנחנו מתנתקים, אנחנו מפעילים את הטייס האוטומטי, שיודע כבר מתי להנהן, מתי לחייך וכיצד להגיב בכל רגע, כל אלו מבלי שהקשבתם למילה ממה שאמר ההוא שעומד מולכם. במקרים רבים, כשתרצו לחזור לשיחה תגלו שאיבדתם את הסנכרון איתה, וכמוכם גם זה שמולכם איבד את הסנכרון איתכם, וכל מה שאתם אומרים עובר לידו. שיפור בתקשורת הבינאישית מתבטא גם בכך שאתם פחות ופחות מאבדים קשב ו"משוחחים עם עצמכם" במהלך אינטראקציות חברתיות.  כשאתם לא מתנתקים ומאפשרים לעצמכם להגיב בהתאם למה שמתרחש במקום לשגר באופן אוטומטי מילים, הנהונים וחיוכים אתם תורמים לרושם שאתם מותירים על הצד השני. בסופו של דבר עוצמת החיבור והרושם שהותרתם נגזרים לא רק ממה שאמרתם אלא בעיקר מהאופן שבו התנסחתם והגבתם, משפת הגוף ומרמת העניין שלכם בשיחה.

פגישה, חצי פגישה מבט אחד מהיר…

ישנם אנשים המתקשים להשיר מבט ולהתנסח באופן קולח בסיטואציות חברתיות , אחרים מתקשים לעמוד מול קהל ולהרצות או אפילו להצטלם. כל אלו מאפיינים אנשים מופנמים שיכולים לפרוח במפגשים של אחד מול אחד אך ככל שיש יותר אנשים בסביבה הם מתקשים להתבטא.

שיפור מיומנויות תקשורת בין אישית – פנייה לאימון
פנייה לאימון אישי לשיפור מיומנויות תקשורת תסייע לכם לרכוש כלים לתקשורת חופשית וקולחת ולהצליח ליצור ערוץ תקשורת פתוח וחיבור עם זה שעומד מולכם.

ל"כבות" את הנטייה הטבעית  לבדוק ולבקר את התפקוד החברתי שלכם בכל רגע נתון ולהתמסר לסיטואציה הוא כלי מפתח בשיפור מיומנויות תקשורת והוא אחד הכלים הנרכשים בתהליך אמוני אפקטיבי.

במה תהליך אימון יכול לעזור בהקשר של תקשורת בינאישית?

  • שיפור וחיזוק מערכות יחסים עם הסביבה
  • יצירת אינטראקציות חברתיות והגדלת מעגל החברים
  • הכנה לראיונות עבודה
  • התמודדות יעילה עם פחד במה וקהל
  • שיפור התקשורת הלא מילולית- שפת גוף וכריזמה

כמאמנת אישית לשיפור מיומנויות תקשורת אעניק לכם כלים אשר יסייעו לכם לתקשר בצורה אפקטיבית יותר עם הסביבה ולבנות מערכות יחסים אשר יובילו אתכם להצלחה בחיים.


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden