איך עושים שינויי בחיים

איך עושים שינוי בחיים

תהליך שינוי יכול להיות גדול או קטן, בתחום חיים אחד או בכמה תחומי חיים,  קצר טווח או ארוך טווח. יכולים להיות מימדים שונים לשינוי.

שלבים בדרך לשינוי

שינוי מתחיל מתחושה של  פער בין מצב רצוי למצוי, מתחושה וידיעה שהמצב הנוכחי אינו מספק, שחסר משהו, או שיש משהו יותר מידי.  זיהוי פער מעורר צורך, צורך שהדברים יראו אחרת, צורך בשינוי. תהליך קבלת החלטות לגבי מהו השינוי הרצוי הוא השלב הבא, כל אחד מאיתנו מקבל החלטות בצורה אחרת. לאחר שבשלה ההחלטה מגיע שלב ההערכות לשינוי  ועימו הפעולה או הפעולות הנדרשות לביצוע השינוי.

נשמע פשוט? לא ממש.. כל אחד מהשלבים הללו הוא משמעותי,מצריך אנרגיות, זמן ומשאבים שונים.

זיהוי פער בין מצוי ורצוי כרוך בהכרה פנימית ויכולת כנה לומר לעצמנו שקיים פער, שהמצב הנוכחי אינו טוב מספיק, שאנו רוצים אחרת, שאנו רוצים יותר. הגדרת המצב הרצוי הינה היכולת לגבש לעצמנו תמונת עתיד בהירה לגבי השינוי הרצוי.  חוסר שביעות רצון מהזוגיות, מהתעסוקה, משגרת החיים בכלל, מהמגורים – כל אלו דוגמאות לפערים שיכולים להבשיל לצורך לחולל שינוי. החלטה לעבור בית,  ללכת לטיפול זוגי, להתחיל ללמוד קורס כלשהו בשביל הכייף – כל אלו דוגמאות להחלטות שבעקבותיהן אמורות לבוא פעולות שהן שלבים בדרך לשינוי או השינוי עצמו.

מאתגר לעשות שינוי

שינוי ידוע כתהליך שהוא לא פשוט לרובנו, בין אם הוא נכפה עלינו ע"י גורם חיצוני ובין אם הוא תוצאה של תהליך פנימי. היכולת לחולל שינוי באופן פרואקטיבי לרוב נובעת מחוסר שביעות רצון מהותי ביחס לתחום חיים מסויים, והיא לכשעצמה מהווה גורם מניע. יחד עם זאת, תהליך שינוי כרוך בויתור על דברים קיימים, לפעמים על נוחות, על הרגלים של שנים, ולכן חשוב שיהיה צורך פנימי חזק, וגורמי הנעה פנימית שיאפשרו לנו לעשות את השינוי, ולהתמודד עם הקשיים והאתגרים שיכולים להיות בדרך. לעיתים תגובות הסביבה מקשות על תהליך השינוי.

אדם שרוצה לחולל שינוי בחייו כדאי שיאסוף לצידו מקורות תמיכה חיצוניים, שיהיו שותפים איתו בתהליך השינוי. חבר טוב, בן זוג, הורה – כל אחת מדמויות אלו יכולה להיות מקור תמיכה קרוב לאורך תהליך השינוי. לעיתים כדי לחולל שינוי נדרש סיוע אחר, מאיש מקצוע או דמות משמעותית בקהילה – זה יכול להיות רב לאנשים דתיים, מאמן אישי, פסיכולוג, יועץ מקצועי וכד'..

לעיתים יש לנו ספקות ביכולת שלנו לעשות שינוי, אנתוני רובינס אמר:

"שינוי אינו שאלה של יכולת בדרך כלל, כמעט תמיד מדובר בשאלה של מוטיבציה."

זיהית פער בין מצוי לרצוי בתחום חיים כלשהי?  מהי מידת המוטיבציה שלך לחולל שינוי בחייך?


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden