קריירה שנייה לאחר פיטורין מההייטק

ללא ספק לעובדי הייטק יש משכורת גבוהה, תנאים מצוינים, רכב צמוד ועוד  אך מצד שני הקריירה של עובדי הייטק מתחילה לעיתים לקרטע לקראת גיל  40 – 45. מתכנתים ומהנדסים רבים מתקשים למצוא עבודה בתחום בשנית, מה שגורם להם לשקול בחיוב הסבה מקצועית לתחום נחשק השמור בליבם עוד מימי ילדותם. הבעיה מתחילה – בקושי לבצע שינוי בקריירה ולשנות הרגלים מסוימים.

פיטרו אתכם, מה הלאה?

דבר ראשון – תנשמו עמוק, עבודה בחברת הייטק, לרוב מלווה בשעות רבות של עבודה, מה שלא מותיר לכם זמן פנוי , לכמעט כלום. תיהנו קצת מהרגיעה, תנצלו את הזמן הפנוי לסידורים, טיולים, ישיבה בבתי קפה עם חברים ועוד. בשלב הראשוני מומלץ לצאת כמה שיותר ולא "להיתקע בבית" בחוסר מעשה. התקיעות בבית יכולה לגרום לכם לדיכאון וחוסר מצב רוח ולתחושת מירמור מיותר על הפיטורין.

יש חיים לאחר ההייטק

כדי להצליח בקריירה, חייבים לאהוב אותה. קריירה שנייה – היא הזדמנות מצוינת לקטוף פירות מניסיונכם ומהידע הרב שצברתם במשך שנות הקריירה הראשונה. כעת, תוכלו לבדוק בנוחות מה אתם הכי אוהבים ובמה אתם הכי מוכשרים. הרי לעיתים קריירה ראשונה נעשית בסוג של "ברירה מחדל" , סיימתם לימודים, התקבלתם לחברה מסוימת ומצאתם את עצמכם בלופ של שגרה עבודה.

הדחף להתקדם ולהתפתח בחברה  אכן מביא לסיפוק, אך לא בהכרח  הרגשתם שלמים עם הבחירה ואהבתם את התפקיד בכל ליבכם. במסגרת תהליך בניית קריירה שנייה תוכלו לבחור לעסוק  בתחום שאתם יודעים שתהנו לעסוק בו וגם ששכרו בצידו.

זה הזמן להתחלות חדשות

אחד השיקולים בבחירת קריירה שנייה צריך להיות מודל ההעסקה המתאים והנכון עבורכם כגון: המשך עבודה כשכירים, עצמאים, עבודה מהבית כפרילנסרים ועוד.  האפשרויות הן מגוונות. זה הזמן להתחלות חדשות ולשקול הקמת עסק כעצמאיים או לעשות הסבה לתחום שכל כך רציתם וחלמתם לעסוק בו במהלך השנים.

זה לא הגיל , זה התרגיל

גם אם פיטרו אתכם בגיל יחסית מבוגר כגון 50 או 60, תראו בכך הזדמנות לצמיחה אישית ולאוו דווקא  כאסון שנחת עליכם כרעם ביום בהיר. אומנם פיטורין כמעט תמיד פוגעים באגו. אך חשוב שתנסו לשים את התחושות השליליות בצד ולהסתכל קדימה לעבר בניית מסלול קריירה מהתחלה אשר ימלא אתכם בסיפוק  ובתחושת הגשמה עצמית.

לעיתים קרובות , אנשים שיוצאים לדרך ובונים מסלול לקריירה שנייה  עושים זאת מתוך חשיבה מעמיקה ומתוך ידיעה והכרה שכנראה מדובר בהזדמנות נדירה שלא תחזור לעיתים קרובות… התחושה של  "או עכשיו או שכנראה לעולם לא" נותנת המון אנרגיה להנעת תהליך פיתוח הקריירה מחדש.

הבחירה לצאת לדרך חדשה

הבחירה במסלול לקריירה שנייה נעשית מתוך מערך  שיקולים רגשיים ומנקודת מבט בוגרת שלא יהיו עוד הרבה הזדמנויות נוספות לשנות את מסלול הקריירה לכיוון הרצוי. אם החלטתם לצאת לדרך חדשה כדאי לשקול לעבור תהליך של אימון אישי  אצל מאמן אישי בעל ניסיון בהובלת תהליכים של שינוי קריירה אשר ילווה אותך בתהליך המאתגר של פיתוח קריירה שנייה.


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden