אימון אישי למנהלים

העומס המוטל על כתפיך נהיה קשה מנשוא? כבר מזמן לא ישן בלילה כמו שצריך? מחפשת דרכים איך לבצע את תפקידך בצורה יעילה יותר? גם כשאתה בבית אתה בעצם בעבודה?

מנהלים נדרשים בשגרת יומם לתת פתרונות, לכבות שריפות, לתכנן לטווח רחוק, להציג נתונים, לגייס עובדים, לפתח עבודת צוות ועוד ועוד.

תהליך אימון אישי למנהלים נפתח לרוב באמצעות השאלות הבאות:  מה מעסיק אותך כיום כמנהל? מהם 2-3 המאפיינים הבולטים מבחינתך של עבודת הניהול? מהם ההבדלים והאתגרים הנובעים מהמעבר לתפקיד ניהולי ראשון? מהם האתגרים הנוספים ככל שעולים בסולם הדרגות הניהולי? מהם החלומות שלך כמנהל? מהי ההשפעה של תפקידך הניהולי על החיים שמחוץ לעבודה?                      והכי חשוב – מה רוצה להשיג בתהליך אימון למנהלים?

התשובות לשאלות אלו עוזרות לי להתחיל להכיר אותך, קודם כל כאדם ואחר כך כמנהל, דבר שמאפשר לי להתאים את תהליך הליווי האישי בצורה הטובה ביותר לך.

ניסיון כמנהלת משאבי אנוש

לתהליך אימון מנהלים אני מביאה את נסיוני כמנהלת משאבי אנוש במשך עשר שנים, רובן בחברת הי טק גלובלית. כמו כן ניסיון נוסף רלוונטי בתחומי הגישור, תהליכי תקשורת בינאישית ועוד. עולם הניהול בארגונים מוכר לי מאוד וקרוב לליבי. זכיתי ללוות מנהלים מתוקף תפקידי כמנהלת מש"א וכמאמנת אישית – בתוך הארגון ומחוצה לו.

בחירה בתהליך אימון אישי

מאמינה מאוד בהצלחת תהליך ליווי אישי למנהלים בו בוחר המנהל לפנות לאימון אישי באופן עצמאי. כיום, ארגונים שונים מאפשרים למנהלים בדרגי ניהול, לרוב בכירים יותר, לקבל תהליך אימון הממומן ע"י הארגון במסגרת תהליכי פיתוח אישי ושיפור ביצועים. אין ספק שלתהליכים אלו יש ערך מוסף רב, בהנחה שהמנהל מסכים לקבל ליווי אישי ואין הדבר נכפה עליו. יחד עם זאת בעיני מנהל שבוחר בכוחות עצמו בתהליך זה ומתוקף כך בוחר את המאמן או המאמנת שילוו אותו ואף מממן את התהליך, התועלת שיפיק עשויה להיות משמעותית יותר. בתהליכים כאלו, שנעשים מחוץ לעבודה, יש לגיטימציה גדולה יותר לעסוק גם נושאים שאינם קשורים ישירות בעבודה עצמה, כמו השילוב בין התפקיד הניהולי והחיים שמחוץ לעבודה ועוד.

מתחילים מהסוף

תהליך אימון אישי מתחיל מהסוף – הכוונה היא שכבר במפגש הראשון עוסקים בהגדרת התוצאות הרצויות לסוף תהליך זה, וכמו שאתה מכיר מעולם הניהול, לא די בהגדרת תוצאות – יש להגדיר גם פרקי זמן, מדדים להצלחה ועוד. המתאמן מתבקש להעזר ביכולת הראיה שלו למרחקים ובדמיון שלו, ובאמצעות כל אלו ל'ראות את עצמו'  בעוד כמה חודשים, עם סיום התהליך. וכשנמצא בדמיונו על קו הסיום יכול להצביע על התוצאות שהשיג ולטפוח לעצמו על השכם בסיפוק על הדרך שעשה בתהליך האימוני.

לאחר שיש רשימת תוצאות רצויות, חוזרים אחורנית בזמן להווה ומתחילים לנוע קדימה בכוחות משותפים. התהליך הוא מובנה, נותן מסגרת תומכת ומאפשר לשכלל מיומנויות הנדרשות לתפקידים ניהוליים, כמו: התמודדות עם קונפליקטים, תקשורת בינאישית, הנעת עובדים ועוד.

אבל אין לי זמן לנשום.. איך אמצא זמן לתהליך אימון?

אמירה שכיחה ומוכרת.. מעבר לתגובות מוכרות שזמן צריך לייצר… שיש להגדיר סדרי עדיפויות… בעיני כל השקעה בעצמנו – הן כאנשי מקצוע והן כבני אדם בכלל, היא ההשקעה החשובה והמשתלמת ביותר.  מנהלים נדרשים לתעדף ולג'נגל יום יום בין הדחוף לחשוב, בחירה תהליך ליווי אישי הינה בחירה בחשוב!

"אם מעשיך נותנים השראה לחלום יותר, ללמוד יותר, לעשות יותר ולהפוך ליותר, הרי אתה מנהיג"

ג'ון קווינסי אדאמס. הנשיא השני של ארה"ב


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden