בניית מסלול קריירה לבוגרי תארים

בניית מסלול קריירה מתחיל ,בדרך כלל, מבחירת מקצוע לחיים. רבים מוצאים את עצמם מתלבטים בקשר לבחירת מקצוע ואכן מגוון המקצועות הוא עצום ויש לא מעט מקצועות שקורצים מבחינת פוטנציאל ההשתכרות בהם, מוסדות לימוד עם סף כניסה המאפשר לרובנו ללמוד כמעט כל מקצוע שנחשוק בו. עודף ההיצע יוצר לעיתים תחושת בלבול וחשש לבחור במסלול קריירה שאינו נכון ומתאים על פני מסלולים שיכלנו להצליח בהם יותר.

מסלול קריירה – התאמה לצרכים מנטליים ורגשיים

ככל שהמודעות העצמית שלכם גבוהה יותר כך תוכלו לבחור מסלול קריירה  אשר מתאים לכישורים ולנטיות הטבעיות שלכם. מאוד חשוב שלא תנסו ללכת כנגד הנטיות שלכם על מנת למנוע תסכול בעתיד. בסופו של דבר חשוב להבין שבאופן ממוצע אנו מבלים את מרבית חיינו כבוגרים בעבודה ומסלול קריירה שעונה לצרכים הרגשיים והמנטליים שלנו נוטה להיות ארוך, יציב, מוצלח ומספק יותר.

מכשול הנסיון

צעירים רבים מוצאים את עצמם לאחר סיום התואר מתקשים למצוא עבודה. ברוב המקצועות שוק העבודה מאוד תובעני ועם הזמן הדרישות הולכות וגדלות, דרישות לתארים שני ואף שלישי, התמחויות במערכות כאלו ואחרות הן דרישות שבשגרה ושוק בוגרי התארים נדחק מחוץ למעגל העבודה  בשל חוסר הנסיון. מרבית החברות מעוניינות לגייס מעומדים מנוסים ויש פחות דרישה לג'וניורים חסרי ניסיון מה שמאלץ פעמים רבים  את מחפשי העבודה לחזור לספסל הלימודים ולממן קורסים מקצועיים יקרים במכללות המתמחות  בהשתלמויות מקצועיות כגון: ג'ון ברייס, האקר יו ועוד.

מכללות אלו מבטיחות  בחלק מהקורסים עבודה במידה ועמדתם בתנאים מסויימים אולי קריאה בין השורות חושפת שגם עבודה חד פעמית מבחינתם מהווה עמידה בתנאי החוזה.

תקשורת שיווקית

למרות שרובנו לא אנשי שיווק ממולחים , בסופו של דבר כשיש כ"כ הרבה מתחרים כמעט על כל משרה. הדרך הטובה ביותר לבלוט מעל שאר המועמדים שככל הנראה, בעלי רקע , נסיון והשכלה דומים לשלך, היא באמצעות תקשורת שיווקית. לדוגמא, כשאתם מגיעים לראיונות, תסתכלו על הקירות, על הפרסומים, התמונות והעיצוב ותסיקו מכך על המסרים החשובים ביותר לחברה. התבוננות ומחקר מסוג זה יעניקו לכם יתרונות על פני מעומדים אחרים כי אז תוכלו להתאים את האופן שבו אתם מתקשרים עם המראיין למסרים ולאג'נדה של החברה.

פן נוסף של תקשורת שיווקית הוא כתיבת ועיצוב קורות החיים והמכתב המקדים. אל תשלחו טקסטים גנריים, תתאימו את המסרים בקו"ח ובמכתב המקדים לדרישות המודעה ותדגישו בקו"ח את האלמנטים הרלוונטיים ביותר למשרה.

פנייה לאימון אישי

בשל התחרות העזה והקושי שנוצר לעיתים לבנות מסלול קריירה מוצלח, אם זה בשל חוסר ניסיון, קושי בלעבור ראיונות ועוד פנייה למאמנת אישית המתמחה בבניית מסלול קריירה תסייע לך לגבש יעדים ומטרות בתחום הקריירה ותסייע לחזק את המודעות העצמית שלך באשר איזה מסלול קריירה הוא הנכון ביותר עבורך בהתאם לנטיותיך וכישורייך הטבעיים.


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden