איך לבחור מקצוע לחיים?

קבלת ההחלטה לבחור מקצוע מסוים היא אחת ההחלטות החשובות בחיים ומהווה את האבן דרך הראשונה בבניית מסלול קריירה.  לעיתים רחוקות ברור לנו עוד מגיל שלוש מה נרצה לעשות כשנגדל, אולם בפועל רק אחוז קטן מהאוכלוסייה מגלים נטיות מקצועיות מובהקות  מגיל צעיר כגון: חשיבה מתמטית מפותחת, כשרון ציור מזהיר ועוד. רוב האנשים מוצאים את עצמם מתלבטים בין כמה אלטרנטיבות ובוחרים בסופו של דבר במקצוע שלא תמיד משקף את נטייתם הטבעית אלא יותר בשל  שיקולים לוגיים: ביקוש למקצוע, פוטנציאל קידום והשתכרות ועוד.

 

בחירת מקצוע-תביאו בחשבון את הנטיות הטבעיות שלכם
לכולנו יש נטיות טבעיות לתחומים מסוימים , מודעות עצמית ליתרונות ולכישרונות הטבעיים שלנו תקל עלינו בבניית מסלול קריירה מצליחה ומספקת. לעיתים קרובות אנו בוחרים מקצוע על פי נטייתנו הטבעית רק במסגרת קריירה שנייה. שינוי קריירה באמצע החיים הוא תהליך מורכב המצריך הרבה מאוד אנרגיות ומשאבים ולכן יש  חשיבות מרובה ללקיחת הנטיות הטבעיות שלנו בחשבון  עוד בשלב בניית הקריירה הראשונה.

סגנון עבודה

האם אתה מדמיין את עצמך כמתמחה במשרד רואה חשבון או עורך דין במשך מספר שנים, מרוויח שכר זעום יחסית ויושב בקיוביק קטן? או שמלכתחילה היית  רוצה ללמוד מקצוע שמאפשר גם עבודה מהבית, בשעות גמישות ויכולת להתפתח כעצמאי באופן מהיר יחסית כמו עיצוב לדוגמא, שיווק באינטרנט וכו'?

כאשר אתם בוחרים מקצוע לחיים, חשוב שתקחו בחשבון את סגנון העבודה המעודף עליכם. לדוגמא: אם אתם לא רואים את עצמכם נהנים לעבוד בחברה בינלאומית גדולה וביוקרטית , תתמחו בתחומים שיש להם דרישה בחברות נישה קטנות . אם אתם אוהבים את דינמיות , נסיעות לחול ופגישות עם אנשים חדשים באופן אינטנסיבי, תקחו בחשבון את הנטיות האלו כשאתם בוחרים מקצוע.

בחירת מקצוע – צרכים מנטליים ורגשיים

אם אתם מאוד יצירתיים אך אתם נרתעים במידה מסוימת מאינטראקציות אינטנסיביות עם אנשים אולי עבודה כפרילאנסרים בתחום העיצוב, מחקר  ועוד יכולה להתאים לכם.. לחלופין אם אתם מאוד סוציאליים ומרגישים שתהיו מאושרים לעבוד עם הרבה אנשים במשך שנים באותו מקום עבודה  ומעוניינים באיזון בין עבודה ומשפחה , ייתכן שעבודה כשכירים הוא המסלול המקצועי המתאים עבורכם.

בסופו של דבר חשוב שתכוונו את הקריירה שלכם ואת בחירת המקצוע כך שתענה על הצרכים המנטליים והרגשיים שלכם כאחד.

שאיפות פיננסיות

האם אתה חולם להתעשר או שדווקא חשוב לך משכורת קבועה ויציבה כל חודש?

רבים בוחרים מקצוע על פי פוטנציאל ההשתכרות שלו או המיתוג היוקרתי שלו. חשוב להבין שבכל מקצוע ניתן להתפתח והשמיים הם הגבול. הצלחה בקריירה היא בעיקר פועל יוצא של הכישורים האישיים שלכם ולאוו דווקא נגזרת של המקצוע אותו בחרתם ללמוד.


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden