אימון אישי לחיים – תתרגלו לחשוב חיובי

חשיבה חיובית היא ביסוד תהליך האימון. באימון מתמקדים ביש, בחצי הכוס המלאה. באימון שואפים להגדיל את הדברים ולהתקרב אל עבר המטרות ולא להקטין או להימנע או להתרחק מהלא רצוי. הדבר בא לידי ביטוי באופן ניסוח מטרות האימון ובאופן הדיבור במפגשי האימון. הדוגמא המעניינת ביותר לכך היא כאשר אדם בא לאימון ואחת ממטרותיו היא להרזות. בבואו לנסח את מטרת האימון, המאמן ישאל אותו: מה הירידה במשקל תאפשר לך? בדרך כלל תשובות שישמעו הן: תחושת קלילות, נמרצות, וכדו'. ולכן ניסוח מטרת האימון במקרה זה לא תהיה: ירידה במשקל בסה"כ 7 ק"ג, אלא הגדלת תחושת הנמרצות והקלילות מנמוכה היום לבינונית- גבוהה בסוף תקופת האימון.

חשיבה חיובית – שינוי תפיסה

הדבר כרוך בעבודה על שינוי תפיסה, הרגלים, שינוי שפה. לאורך תהליך האימון המאמן מסייע למתאמן להרגיל את המוח שלו לחשוב בצורה חיובית, ולנסח את המטרות ממפגש למפגש, כמו גם את מטרות תוכנית האימון כולה, בשפה חיובית.

אימון, בדומה לגישות חינוכיות מסוימות, עובד על הגדלת האוצרות הקיימים כבר אצל המתאמן. הרעיון הוא לזהות את המשאבים הקיימים, החוזקות, היכולות, הגדוּלה של המתאמן ולעבוד עם כל אלו ולהגדילם. זאת בניגוד לגישות אחרות המתמקדות בתיקון החולשות. עבודה עם האוצרות היא לכשעצמה במהותה מבוססת על חשיבה חיובית.

חשיבה חיובית-הרגל שהופך לטבע

לאור העובדה שחשיבה חיובית מצריכה שינוי בתפיסה, נדרש תרגול על מנת לשנות הרגלים קיימים (חשיבה על חצי הכוס הריקה, על מה שחסר). בתהליך אימון לדוגמא, החל משלב ניסוח התוצאות הרצויות לתכנית האימון כולה, דרך ניסוח תוצאות רצויות לכל מפגש ומפגש, וניסוח המטרות – שעורי הבית ממפגש מפגש, כל אחד מאלו כרוך בתרגול ניסוח של חשיבה חיובית. ניתן לראות בתהליך אימון שככל שמתקדמים המפגשים, המתאמן לומד בעצמו לזהות מתי מנסח דברים שלא בצורה 'תקנית' – בצורה חיובית, ומיד משנה את הניסוח, או נעזר במאמן על מנת למצוא ניסוח של מטרות המבוסס על חשיבה חיובית.

חשיבה חיובית-להפוך קשיים לאתגרים

חשיבה חיובית כרוכה בשינוי השפה, כוחן של מילים הוא רב. אחת הדוגמאות השכיחות היא שבחשיבה חיובית אנחנו מחליפים את המילה קשיים בפערים ואתגרים. לדוגמא, אדם שחש מתוסכל בעבודתו ומתלונן על קשיים, ניתן לסייע לו לבטא את אותו מצב בשפה חיובית: "יש פער בין המצב המצוי בעבודתי למצב הרצוי. יש לי אתגר גדול לפעול לשינוי המצב". כשעוברים לדבר בשפה של פערים ואתגרים, ניתן לעבור לשאול שאלות מקדמות כמו: "איך אתה מציע להתקרב אל עבר המצב הרצוי לך?" "מי תהיה כשתעמוד באתגר שציינת בהקשר למקום העבודה שלך?"

חשיבה חיובית-מקור אנרגייה לעשייה והצלחה
ניתן לראות שחשיבה חיובית פועלת לעיתים כמו מטה קסם. ככל שמושרשת יותר, והופכת להרגל היא מהווה מקור לאנרגיות חדשות ומתחדשות, אנרגיות חיוביות שמניעות את האדם לעשייה ולהצלחה. אנשים מתחילים לראות שחשיבה חיובית מושכת אליהם אנשים ושותפים לדרך. אנשים לא אוהבים להמצא בסביבת אנשים מרירים, פסימיים, שליליים. מנגד, אנשים נמשכים לעבר אנשים שמאופיינים בחשיבה חיובית, שמשדרים אופטימיות, וגישה חיובית לחיים. כשאדם רואה שחשיבה חיובית מסייעת לו לייצר עשייה, ועשייה מביאה להצלחה, כך נוצר מעגל שמזין עצמו ונוצר הקשר בין חשיבה חיובית והצלחה.

פעולה מתוך אהבה או פחד

דון מיגל רואיז טוען כי אנו מונעים בפעילותינו ובקבלת ההחלטות שלנו מאהבה או מפחד. הכוונה באהבה בהקשר זה, זה הרצון להשיג משהו, התשוקה לעשות דבר מה שאנו מאמינים בו, המשיכה למשהו שאנו מייחלים לו. פעילות מתוך פחד מבוססת על החששות של "מה יהיה אם…", "זה בטח לא יצליח לי אז כדאי להמנע מזה" וכד'.  חשיבה חיובית מאפשרת לנו לפעול מתוך אהבה. באימון אישי לחיים אנו עובדים על התקדמות אל עבר המטרות הרצויות לנו, שזוהי פעולה מתוך אהבה. באימון אישי לחיים אנו עושים בתחילת מסע האימון תהליך של גילוי הייעוד האישי אשר משמש כמו כוכב הצפון – הצהרה רחבה וגבוהה לגבי מה מניע אותנו, מהן התשוקות שלנו, ומה אנו רוצים להביא לעולם.

חשיבה חיובית, הנעה ותנועה מתוך אהבה, התבססות על האוצרות והחוזקות שלנו – כל אלו קשורים זה בזה וביחד מהווים את בסיס האימון האישי לפיתוח חשיבה חיובית. כמאמנת אישית לתרגול חשיבה חיובית אסייע לך לגבש כלים מעשיים לפיתוח חשיבה חיובית ותיעול חיובי של מקורות אנרגייה פנימיים.


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden