ניהול קריירה בתחום השיווק

שיווק הוא אחד התחומים התעסוקתיים המבוקשים ביותר, עם זאת קריירה בתחום השיווק מאופיינת פעמים רבות בחוסר יציבות  ובתנודות בביקושים בהתאם למצב במשק.
ניהול קריירה בתחום השיווק הוא ללא ספק מעניינת ומאתגרת ואף עשויה להיות מתגמלת ביותר.

יתרונות התפקיד

תחום השיווק משתנה באופן עקבי והופך יותר ויותר טכנולוגי. אם בעבר השיווק המסורתי התמקד בפעילויות אופליין כגון: פרסום ברדיו, עיתונים ובטלוויזיה, כיום השיווק הדיגיטלי נמצא בחזית תחום הפרסום והשיווק. זירות פרסום חדשות צצות חדשות לבקרים ועל איש השיווק להשקיע בתבונה את תקציב השיווק ולמקסם את הרווח על ההשקעה. קריירה בתחום השיווק מאתגרת ודורשת ידע רב תחומי, עיוני , טכנולוגי ומעשי כאחד, לצד יכולות אישיות גבהות במיוחד. הצלחת החברה כולה תלויה בכישוריו של מנהל השיווק וביכולת שלו לאפיין ולתכנן מהלכים אסטרטגיים. על מנהל השיווק להוציאם לפועל ולנטר את ההתקדמות באופן שוטף.

אתגרים בתפקיד

ניהול קריירה בתחום השיווק מצריכה  אחריות אישית גדולה מצד מנהל השיווק, מאחר ותפקידו העיקרי הוא להוביל  את החברה להצלחה כלכלית. עליו לשאת באחריות אישית על כישלון של השקעה באפיק פרסום במידה והתרחש ולצד הרווחים עליו למתג את החברה ולהתאים את תוכניות השיווק לקהל היעד. לרוב, שעות העבודה של מנהל השיווק הם רבות וכוללת עומס של פגישות עם חברות פרסום וקידום, אנשי קריאטיב, מעצבים וחברות יחסי ציבור.

אפשרויות תעסוקתיות

כל חברה מצליחה המעוניינת למתג את עצמה ולהגדיל את המכירות, זקוקה למנהל שיווק אשר יטפל בכל נושא המיתוג, פרסום ויחסי ציבור. בחברות ענק מעסיקים מספר אנשי שיווק, אשר כל אחד מטפל בתחום שונה כגון – מנהל שיווק לתחום הניו מדיה, למיתוג החברה, לדוברות ויחסי ציבור ועוד. ישנם חברות אשר יש ברשותם מספר מותגים ועל כל מותג מופקד איש שיווק אשר תפקידו להוביל את מכירות המותג להצלחה. באופן כללי,  אפשרויות התעסוקה הן מגוונות ויש ביקוש רב לאנשי שיווק מקצועיים בשוק.

השכלה

לרוב ההשכלה הנדרשת לתפקיד מנהל שיווק – היא תואר ראשון או שני בניהול, שיווק ופרסום. אך, תפקיד זה, מיועד גם לאנשים אשר למדו תקשורת, תעשייה וניהול, כלכלה ועוד. התואר הנדרש תלוי בסוג החברה ולשוק בו היא פועלת.

ניסיון

כיום רוב החברות דורשות ניסיון לכלל התפקידים. אך ישנם חברות אשר מעוניינות לתת הזדמנות לסטודנטים אשר סיימו בהצלחה את לימודיהם, להפגין את כישוריהם בתחום, בשל שיקולים כלכליים בעיקר ועל מנת לגייס הון אנושי צעיר ומבריק. ללא ספק תצטרכו להפגין בראיון העבודה יכולת השתלבות מהירה ואהבה לתחום השיווק.

 

קידום למשרות בכירות

בכל חברה ישנם אפשרויות קידום למנהלי שיווק אשר מגלים רצינות "וחשיבה מחוץ לקופסה". על מנת להשתלב במשרות בכירות עליכם להפגין מסירות ,כישרון ויכולות ניהול מרשימות.

נכתב על ידי לימור לייזר,

מאמנת אישית לניהול קריירה

 


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden