התלבטות, אימון ומה שביניהם

להישאר איפה שאני? או לחפש מקום עבודה חדש?

להרים טלפון? לשלוח מייל? או אולי לא לעשות דבר?

איזו אופציה מתאימה לי יותר- א'? ב'? אולי ישנה אופציה נוספת?

להחליט היום? או לדחות למחר?

התלבטות היא דבר טבעי ואנושי. בלב התלבטות נמצא הלב, פעמים רבות אנו נשאלים או שואלים את עצמנו בזמן התלבטות – איפה נטיית ליבנו?
התלבטות מאופיינת בשקילה, התחבטות, התנדנדות, היסוס…. ביחס למשהו גדול בעל השלכות רבות כמו מקום עבודה, בחירת בן זוג וכד', אך גם ביחס לדברים קטנים יחסית – איזו חולצה ללבוש היום? האם להתחיל את הסיבוב בסופר מצד ימין או מצד שמאל?

התלבטות יכולה להמשך רגעים ספורים, שבועות, חודשים, שנים, חיים שלמים…
לעיתים ההתלבטות היא בין שתי או חלופות מוכרות או יותר, לעיתים בין אחת מוכרת ואחרת לא ידועה.
מה יותר קשה? אי אפשר לדעת, כל התלבטות היא צומת מאתגרת עם מאפיינים משלה.

התלבטות וקבלת החלטות

התלבטות וקבלת החלטות הינם מונחים קשורים, ניתן לומר משלימים. מקובל לחשוב שסיומה של התלבטות הוא בקבלת החלטה. האמנם? לעיתים כן, ולעיתים לא בדיוק. שכן גם לאחר קבלת החלטה יכולה להמשך ההתלבטות – האם אכן בחרנו באופציה הנכונה… אולי היינו צריכים להחליט אחרת…
ומה קורה כשאנו לא מחליטים? יש האומרים שגם הישארות ממושכת במצב של התלבטות הוא סוג של קבלת החלטה – לא להחליט… אחרים קוראים לזה הימנעות, דחיינות, הססנות.
התלבטות היא לרוב מצב לא נוח, מצב של חוסר וודאות, חוסר שקט פנימי. סיטואציה של התלבטות מהותית מזמינה אותנו לנהל תהליך של קבלת החלטות, בתחום משמעותי לנו. לבחון את החלופות, להעריך יתרונות וחסרונות, משמעויות ועוד. ניתן לצאת מתהליך כזה מחוזקים, עם בהירות לגבי עתידנו.

התלבטות ואימון

פתגם יווני אומר: "בקש עזרה, אך החלט בעצמך". ניתן לנהל תהליך קבלת החלטות באופן עצמאי ולהגיע לתוצאות מצוינות. ניתן ולעיתים אף רצוי להעזר במישהו נוסף שיסייע לנו בתקופת ההתלבטות ובתהליך קבלת ההחלטות. זה יכול להיות בן משפחה או חבר קרוב שאנו מעריכים את דעתו ומרגישים בנוח לשתפו בנושא ההתלבטות. זה יכול להיות גם איש מקצוע כמו פסיכולוג, יועץ תעסוקה, מאמן אישי וכד'.
אימון הוא תהליך שמתקיים ברוח הפתגם היווני הנ"ל. בתהליך זה המאמן האישי מסייע לאדם שבוחר להתאמן לחקור את ההתלבטות שלו ולנהל תהליך של קבלת החלטות אשר מסתיים בכך שהמתאמן הוא זה שיקבל את ההחלטה המתאימה לו. החלטה זו מבוססת על חיבור לייעוד שלו, לערכים שלו, לחוזקות ולאני הפנימי שלו.
אימון הינו תהליך קצר טווח אך עמוק, המסייע למתאמן לעבור את תקופת ההתחבטות בצורה נוחה יותר ומעצימה, להגיע לקבלת החלטה בנושא ההתלבטות ואף ללוות את תקופת היישום של ההחלטה.

תהליך אימון יכול כאמור לסייע בהתמודדות עם ההתלבטות, אולי הגיע הזמן לעשות את הצעד הראשון?

מתלבטת יקר, מתלבטת יקרה, התלבטות הינה הזדמנות נהדרת למסע פנימי בדרך לשינוי כלשהו. גם בחירה להשאר באותו מקום, היא סוג של שינוי – שכן היא בחירה חוזרת של אותו הדבר על סמך ידע ונסיון נוסף שצברת. "החלטה היא רק ההתחלה. כשמישהו מקבל החלטה, הוא בעצם קופץ לתוך זרם חזק שיישא אותו למקומות שכלל לא חלם עליהם בשעה שהחליט." – פאולו קואלו. באשר תחליטו ואיך שתחליטו – שתיהיה לכם דרך צלחה!


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden