אימון והצלחה בחיים

יושבת מול מתאמן ו'רואה' את גלגלי המוח שלו בפעולה, מתבוננת, שותקת, מאפשרת לו לעשות עבודה פנימית עם עצמו, ופתאום "אהה" הוא אומר, והעיניים שלו נהיות בורקות. זה בעיני רגע של הצלחה באימון – כשהמתאמן מגיע לתובנה חדשה, מתוך עצמו, אחרי שיחה שאנו עורכים בנושא עליו בחר לעבוד באותו מפגש; כאשר המתאמן מוצא תשובה לשאלות שאני שאלות אותו, תשובות שלא נשלפות מתוך האוטומט שלו, אלא בעקבות בירור עמוק יותר שעשה עם עצמו. בעיני אלו הרגעים המרגשים ביותר, מעט יותר מרגעים בהם מתאמן מדווח על הגשמת מטרה אימונית קונקרטית שהציב לעצמו, שכן רגעי הלמידה, והעמקת המודעות, הם אלו שיעזרו לו להתמודד עם האתגרים הבאים.

קוים מנחים לחיים

בדרך כלל אחרי "אהה" שכזה אני מבקשת מהמתאמן לנסות לנסח איזהשהו קו מנחה, משפט שמתמצת את התובנה אליה הגיע בהקשר לאותו נושא ספציפי, שכן יש סיכוי שתוכל לשרת אותו גם בנושאים אחרים בעתיד. רשימת הקווים המנחים שאנו אוספים לאורך תהליך האימון הינה קוים מנחים לחיים – אוסף של אוצרות תוצרת בית של המתאמן שנוצרו על סמך עבודה אימונית שעשה ויכולים לשמש אותו כעקרונות מכוונים באתגרים הבאים של החיים.

המסע בדרך להצלחה

אימון הוא תהליך, זהו מסע מיוחד שעובר המתאמן לאורך כמה חודשים. כמו בכל תהליך, בכל מסע, יש עליות ויש גם ירידות. חווית ההצלחה של המתאמן עשויה להשתנות לאורך התהליך. לעיתים המחצית הראשונה של תהליך האימון, מאופיינת בהתלהבות גבוהה, תחושה של הישגים והתקדמות, הרגשה טובה מעצם הקדשת הזמן לעצמנו, ולדברים שאנו רוצים לקדם. באמצע התהליך עשויה להגיע ירידה, עקב התבוננות על התוצאות הרצויות לסוף האימון שהגדרנו בתחילת הדרך אל מול המצב הנוכחי. לעיתים הפער עדיין גדול ועולים סימני שאלה האם אצליח להגשים את מטרות האימון שהגדרתי לעצמי. תפקיד המאמן לסייע למתאמן ברגעים כאלו לראות מה הצליח להגשים עד כה, אלו למידות אסף בדרך, באיזה אופן העמיק את המודעות האישית שלו וכיצד הוא ממשיך לקדם את המטרות במחצית השנייה של האימון. הצלחה היא הוויה, לא רק נקודות ציון בדרך.

"הצלחה היא מסע, לא יעד" בן סוויטלנד

אימון והצלחה

אימון הוא מעין מגרש משחקים זמני בו מתרגלים כיצד להצליח בחיים. העבודה האימונית במפגשים עצמם וביניהם משמעותה מאמץ מתמשך שהמתאמן עושה על מנת להגשים מטרות רצויות. הגשמת מטרות תורמת לתחושת ההצלחה. הצלחה בחיים נתפסת לעיתים כדבר גדול, משהו שחובק תחומי חיים רבים. באימון אנו מפרקים את הדברים לתוצרים בודדים, כאשר הגשמת כל תוצר היא סיבה לחגיגת הצלחה. אין זה מצב של הכל או לא כלום, אלא רצף של הצלחות מצטברות.

הצלחה בחיים

מי לא רוצה להצליח בחיים? האימון הוא תהליך בו שואפים לחוות כמה שיותר חוויות של הצלחה, כל חוויה כזו היא חומר גלם ללמידה – ממנו מפיקים עקרונות שיאפשרו למתאמן להצליח גם באתגרים הבאים אחרי סיום תהליך האימון. הצלחה בחיים היא גם תוצר של למידה מחוויות של אי הצלחה, גם חוויות כאלו הן חומר גלם מצוין ללמידה – מה היה בהן שלא איפשר את ההצלחה? מה הפך חשוב יותר שמנע מאיתנו להקדיש את המאמץ הנדרש על מנת לייצר הצלחה? הצלחה בחיים היא תוצר של תהליך למידה מתמשך והוויה של פיתוח המודעות האישית והעמקתה. חיים בהצלחה מאופיינים באוסף של רגעים קטנים כמו גם גדולים בהם הצלחנו להגשים דבר אותו רצינו, חשוב לזכור שהחיים הם ריצה למרחקים ארוכים, חשוב לנוח בין הצלחה להצלחה, כדאי לשאוף אוויר, להנות מרגעי ההצלחה, להיות איתם, ולא לרוץ ישר לכיבוש ההצלחה הבאה.

"ההצלחה אינה נמדדת בשניות או בדקות, היא נמדדת בשנים ארוכות" ריקרדו סמלר


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden