אימון אישי בהורות משותפת

המבנה המשפחתי עבר שינויים רבים בעשורים האחרונים. המגמה הליברלית בחברה המערבית של ימינו מאפשרת הקמת תאים משפחתיים שונים ומגוונים מבעבר. הזכות להביא ילדים לעולם כבר אינה שמורה רק לזוגות נשואים וכמעט כל מי שרוצה להגשים את חלום ההורות יכול למצוא את הדרך לעשות זאת היום. אמנם התא המשפחתי שמסורתי, שמורכב מגבר ואישה נשואים וילדים הוא עדיין הצורה הנפוצה ביותר, אך יש היום גם דרכים נוספות להקים משפחה, שהפכו למקובלות בחברה. הורות משותפת, הורות חד מינית, הורות יחידנית, הן כולן אופציות שמשמשות מגזרים שונים בדרך להגשמת החלום.

הורות משותפת היא תא משפחתי שנוצר בעקבות החלטה של גבר ואישה שאינם מנהלים קשר זוגי להביא ביחד ילד לעולם. מי שבוחר באפשרות בזאת הם בדרך כלל רווקים ורווקות שהגיעו לגיל מבוגר ללא נישואים, זוגות נשים שמעוניינות בדמות אב לילדיהם, או זוגות גברים שמעדיפים לא ללכת לכיוון של פונדקאות.

בבסיסה של הורות משותפת עומד הסכם משפטי שיש לחתום עליו בתחילת הדרך, על מנת שכל ההתנהלות המשפחתית, שאינה מקבלת התייחסות בחור היבש, תהיה מוסדרת וברורה לשני הצדדים.

אחד האתגרים הגדולים של הורות משותפת הוא יצירת אווירה משפחתית. חשוב לזכור שמדובר על חיים שדומים למעשה לחייהם של הורים גרושים- הורים שחיים בנפרד ומגדלים את הילד בשני בתים שונים. הסכם הורות משותפת מקבע את כל ההיבטים הטכניים שקשורים לגידול הילד- צורת המשמורת, האחריות הכלכלית ועוד, אך לא ניתן לקבוע באמצעותו דברים שקשורים לפן המנטלי של הורות כזו.

ישנם הורים בהורות משותפת שמחפשים עזרה בתהליך בניית התא המשפחתי המאתגר והם יכולים למצוא מענה לקשיים באמצעות פניה לאימון משפחתי.

 

אימון להורות משותפת

אחת ההתמחויות של תחום האימון האישי היא אימון להורות. כל הורה, בכל תא משפחתי, רוצה לפתח אווירה משפחתית בריאה וחיובית ולפעמים יש צורך בעזרה בתחום זה. אימון משפחתי להורים בהורות משותפת עוסק בעיקר בעזרה ביצירת האווירה המשפחתית במבנה המאתגר הקיים. התרגיל החשוב ביותר שמקבלים באימון להורות משותפת הוא מציאת זמן משותף לכל המשפחה, למורת שההורים לא חיים ביחד. חשוב ליצור זמן איכות של הילד עם שני הוריו מדי פעם כדי לייצר את האווירה הרצויה. דגש חשוב נוסף מושם על הצורך בשמירה על אחידות מוחלטת באופן החינוך של הילד אצל שני ההורים. יצירת פערים בין גישות חינוכיות של ההורים תוביל לבלבול ותקשה על הילד להסתגל.

למרות שצורת החיים בהורות משותפת עשויה לדמות להורים גרושים, יש בה משהו קל יותר כיוון שלא מדובר בהורים שנושאים מטען שלילי אחד כלפי השני, אלא על שני אנשים שיש להם מטרה משותפת ובאמת רוצים להצליח בבניית התא המשפחתי הנכון והראוי לילדיהם, מתוך כבוד הדדי ושותפות אמיתית.

 

כמאמנת אישית להורות משותפת אני אסייע לכם בתהליך בניית התא המשפחתי הייחודי ,בפיתוח אווירה בריאה וחיובית ובתרגום הפערים  לתוכנית פעולה מעשית אשר מסייעת להפיכת הקשיים ליעדים שניתן להשיגם ולממשם.

 


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden