צעדים קטנים להצלחות גדולות

"אני רוצה לעשות פעילות ספורטיבית לפחות פעמיים בשבוע, אבל אין לי זמן לנשום אפילו במהלך השבוע, מה עושים?"

"אני רוצה להוריד 10 ק"ג, ניסיתי כל כך הרבה דיאטות, אין סיכוי שאצליח…"

"אני רוצה לעבור לעבודה חדשה, או לפתוח עסק עצמאי שתמיד חלמתי עליו, אבל קשה לי לחפש תוך כדי זה שאני בעבודה הנוכחית, אני פשוט לא מסוגל לעשות זאת…"

"אני רוצה למצוא זוגיות, אבל לא מסוגלת להרשם באתרי ההכרויות, אשאר תמיד לבד…"

הדרך לשינוי משמעותי

אנשים רבים שואפים לבצע שינוי כלשהו בחייהם, שינוי שנתפס עבורם כגדול ומתקשים לעשות זאת בפועל. כדי להשלים תהליך של שינוי, מומלץ לפרקו לשלבים קטנים ממש, כאשר בכל פעם הפעולה הנדרשת מתייחסת רק לחלק הקטן שבו עוסקים באותה נקודת זמן. זוהי פעולה ממש קטנה, שקל לנו באופן מיידי לבצעה, וכך לקצור הצלחה ראשונה, ואחריה הצלחה קטנה נוספת וחוזר חלילה. כך אנחנו יודעים שעלינו על המסלול בדרך להגשמת השינוי, והמאמץ שנדרש מאיתו בכל פעם הוא קטן ואפשרי. ככל שנבצע יותר פעולות קטנות, תחושת המסוגלות העצמית תגבר ותייצר אף שאיפה לבצע משימות גדולות יותר וכך להתקדם בקצב מהיר יותר אל עבר השינוי המיוחל.

פאזל השינוי

דמינו לעצמכם פאזל של 200 חלקים או יותר, כל חלק קטן, וביחד כל החלקים יוצרים תמונה שלמה. הדרך להגיע לתמונה שלמה היא לחבר חלק קטן אחד לחלק קטן שני, ואז לשלישי, ולרביעי וכו' עד השלמת המשימה. בחיים יש דרכים שונות להשיג את אותה מטרה. באנלוגיה של פאזל יש כאלו שאוספים ראשית את כל החתיכות הקטנות המהוות חלק מהמסגרת, ורק לאחר השלמת המסגרת מרכיבים את לב התמונה, ואחרים מתחילים באופן אקראי ממפגש בין שני חלקים וכך ממשיכים עד יצירת התמונה השלמה, ויתכן ויש דרכים נוספות.

ממליצה בחום לקרוא את הספרון "צעד קטן לשינוי גדול" של מאורר. ספר זה כולל פירוט של השיטה שתוארה לעיל וכולל דוגמאות יישומיות.  אם את או אתה רוצים לשלב פעילות ספורטיבית במהלך השבוע ומתקשים להניע את עצמכם להתחיל בכך מסיבות שונות, ההמלצה לפי ספר זה היא להתחיל מפעולה קטנה ביותר, שאובייקטיבית לא גוזלת זמן ולא כרוכה במאמץ רב – הליכה במקום מול הטלוויזיה במשך דקה אחת!  היעד הקטן הזה, שהינו אפשרי, גורם להרגשה טובה בעצם זה שהתחלנו פעילות ספורטיבית ואף מעודדלהגדיל בהדרגה את הפעילות, במנות קטנות המצטברות לפעילות ספורטיבית במהלך השבוע. ציטוט מתוך הספר: "הצעדים היו קטנים כל כך עד שלא יכולתי להיכשל".

ואם בספורט ובפאזלים עסקינן, אימון אישי צמח מעולם הספורט – דמות מקצועית שמלווה את הספורטאי ומאמנת אותו להגיע להצלחות הולכות וגדלות. וכך גם באימון אישי מהסוג המוצע כאן. לעיתים הטכניקה שהוזכרה קודם של פירוק למשימות קטנות אינה מספיקה והאדם חש מעט אבוד ובודד בדרך להגשמת המטרה הגדולה. אם נשתמש בדימוי הפאזל – תהליך ליווי אישי מקנה לאדם מסגרת תומכת המסייעת להתגבר על מכשולים בדרך, ולהתקדם אל עבר העתיד הרצוי להם.

מעוניין לצעוד בפסיעות קטנות אל עבר השינוי המיוחל? מבקשת ליווי אישי ומסגרת תומכת? מוזמנים ליצור קשר כבר עכשיו!

 


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden