אימון למי? לְמה?

שואלים אותי איזה מאמנת את? האם את מאמנת קריירה? לאיזה קהל יעד את פונה? במה את מתמחה?

שאלות אלו מעוררות בי מחשבות, שכן העולם בנוי מתבניות, קטגוריות, שיוכים, כך אנו מורגלים לחשוב, לשייך כל דבר למשבצת מוכרת, אך בעודי מתבוננת לתוכי ושואלת את עצמי איזה מאמנת אני? למי אני מכוונת? התשובות שעולות הן לעיתים לא כאלו של תבניות מוכרות.

אני מכוונת לכל מי שבוחר לקחת אחריות על חייו, על מנת להביא את עצמו למקום טוב יותר בתחום חיים מסויים או במכלול של כמה תחומי חיים. אני פונה לאנשים שרוצים לחולל שינוי בחייהם, כמו-גם להגביר את המודעות ליכולות ולחוזקות שלהם ולהעצימם ואף לשפר את איכות החיים הכללית שלהם, רווחת החיים, הwellbeing שלהם.

נכון שיש סוגים שונים של שינויים, ורקע רלוונטי של המאמן בתחום השינוי המבוקש יכול לסייע, אך בעיני הוקטור החזק הוא הרצון לשינוי, שכן יש הרבה מן המשותף לתהליכי שינוי באשר הם.

אימון לחיים

יש המשתמשים במושג אימון אישי לחיים, מינוח רחב, שאולי מתאר נכונה את מה שאני מכוונת אליו. שכן באימון אנו עוסקים בחיים של אותו אדם שבוחר לעבור תהליך אימון, באיכות החיים שלו, בכיווני החיים ועוד.

בעיני אנשים הבוחרים באופן עצמאי לעבור תהליך אימון, הם אנשים המחליטים להשקיע זמן, אנרגיות, כסף כדי לעשות מעשה בחייהם, הם מסוגלים להודות בפני עצמם ובקול רם שהמקום בו נמצאים הוא לא מספיק טוב עבורם, הם רוצים לצעוד מנקודה אחת אל עבר נקודה אחרת גבוהה יותר, נכונה יותר עבורם.

תוצאות האימון

בתחילת תהליך האימון, בשלב בו מגדירים את תוצאות האימון הרצויות, אני מציעה למתאמן לשקול לעבוד על כמה תחומי חיים, גם אם הגיע מתוך מטרה מוצהרת לעבוד על תחום מסוים – קריירה, זוגיות וכד'.

ולמה? כי אני מאמינה שהאדם הוא יחידה אחת שלמה, והתחושות שחש ביחס לתחום חיים אחד משפיעות בצורה כזו או אחרת על שביעות הרצון מתחום חיים אחר. הדברים אינם נפרדים, הם קשורים זה בזה ומשפיעים זה על זה. כיווני ההשפעה שונים מאדם לאדם, יש אנשים לדוגמא שצריכים להיות בזוגיות טובה על מנת להרגיש ערך עצמי גבוה מספיק כדי לתפקד בצורה מיטבית בעבודה, ויש כאלו, שצריכים להרגיש ראשית סיפוק ובטחון עצמי מספיק גבוה בתחום העיסוק שלהם, בקריירה שלהם, על מנת לנהל זוגיות נכונה, בה אינם תלויים בקשר עם בן הזוג כדי לבסס את תחושת הערך העצמי.

בעיני בן אדם שמגיע לאימון מתוך בחירה חופשית, יכול להפיק ממנו ערך רב יותר אם יעסוק בכמה תחומי חיים. ישנן תבניות תחומי חיים שונות– משפחה, קריירה, חברים וכו', ויש את הרצף, הממשק, האינטגרציה בין התחומים השונים, שהיא הופכת בעיני אימון אישי לאימון אישי לחיים.

אנשים שנמצאים בתהליך אימון יכולים להפוך למומחים גדולים יותר בחיים שלהם, באמצעות כך שמעמיקים את המודעות העצמית שלהם, משכללים את סט הכלים שלהם, נמצאים בתהליך למידה וצמיחה המתרחש במקביל לתהליך העבודה על השגת תוצאות קונקרטיות.

אז מה, אימון למי? לְמה? לכל מי שבוחר להשקיע בעצמו, לשפר את איכות חייו, את תחושתיו ורגשותיו בחייו, כמו גם להגשים מטרות ספציפיות בתחומי חיים שונים.  לכל מי שרוצה לנוע ממקומו הנוכחי אל עבר מקום טוב יותר עבורו בחיים האלו, כי החיים האלו הם החיים שלו!


מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה

  • Hidden